Isnin, 27 Jun 2011

Hajat Mak Terlaksana Part 1

Assalamualaikum...
Seperti mana yang korang tahu kan minggu lepas saya dengan family wat trip yang dianjurkan oleh saya dengan abang saya untuk keluarga saya...huhuhuhu ok2 sebagai seorang anak yang tak kaya nak bawak mak saya pergi melancong jauh-jauh, tapi berbaloi sekadar melaksanakan hajat mak saya pergi tempat yang dia nak pergi tu...sebagai anak yang tak nak jadi macam tanggang tu, saya berpuas ati tengok mak saya epy jer g tempat yang dia nak pergi...kali ni mak nak pergi Cameron Highland...saya sebelum ni dah pergi, so ini kali ke-3 saya pergi...tempat pon dah banyak yang berubah......
Perjalanan kami sekeluarga dari rumah abang saya di puchong pukul 7 pagi...sampai kat Tapah pukul 8.45opagi...so perjalanan 1 jam 45 Minit...tapi saya nak naik ikot Tol Simpang Pulai...dalam pukul 10.00 baru sampai Cameron Highland...k lah kita view 1 per 1 tempat yang saya pergi k...

Tempat pertama : Green View Garden

Ha ni gambar mula2 sampai... sebab dah penat sangat drive aku singgah kat tempat ni...aku kata dengan family aku kalau da tempat ja singgah...jgn tak singgah...nanti rugi sebab lepas ni kita tk lalu lagi kat tempat ni...

Ni dekat kolam ikan dia...depan kolam ikan ni ada meja n kursi tok korang duduk lepak atau makan kat sini...tempat ni da servis makan sekali taw...kalau lapar ja oder makan...

Ni pon ada jugak...kat pintu masuk tu ada ah-so jual sayur2...
aku hasut family aku jgan beli kat sini...kat atas lagi murah2...kat sini berhantu mahal....
Kat dalam garden ni ada macam2 survenior berkaitan strawbery...korang pilih ja...

Ha puteri tu memang hantu sikit bila nampak benda berbunyi macam ni...yang aku gelak tu lagu katak si katak lompat pon ada...pantang jumpa dia nak...pandai pulak masukan duit kat tempat duit tu...

Ha nilah makanan yang berasaskan strabery...nampak sedap taw...crips n chip pon ada...
Harga dia...atas daripada RM 10.00..

Ha ni dah mula masuk dah garden ni...memang cantik...susun atur pokok teratur ja...
yang aku tunjuk tu pokok "Grape"..buah dia lebat sangat...dan tinggi...

Ha ni mak ngn adik aku...dia adik aku sorang ja lari dari tema colour...merah&peach...a
ku pon lupa nak ingatkn dia...selalunya mulut aku lah yang bising....
aku sebenarnya nk tunjuk pokok kat belakang tu ja...kemas dan teratur..

Ni pokok bunga daisi...cantik kembang setaman...

Ha ni anak orang banda...tak pernah tengok ayam kot...lama dia dok tengok ayam tu...
tapi ayam tu memang besar daripada biasa....

Tu mak saya....saya menompang ja...pose mesti baik punyer...bunga raya kat sini subur...besar2...

Ni jalan nak pergi ke Hyroponic garden...sempat lagi tangkap gambar..

Segar kan sayur tu...hijau sungguh...cantik...

Ni masa nak keluar...abang aku beli buah strawbery ni...mahal kot...sekotak RM12.00...aku tak sempat nk cakap ngn dia yang kat atas ada lagi yang murah...mungkin dia jakun kot...nak makan strawbery ni...

Ha ni dier strawbery tu...masammmm giler...tapi aku suka ja makan...bila makan tu feel macam kat negeri orang puteh lah gitu..hahahaha...ok lah nanti aku try upload lagi k...ni baru 1 tempat ja ni...sabar taw...aku akan upload banyak2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan