Jumaat, 6 Mei 2011

Terkopak, mengopak dan dikopak lagi...

Salam.....Huiii ri ni salam ja...tak da dah nak tulis salam tu panjang-panjang......sabar ja lah...
Hari ni saya tak nak jadi mak lagi macam semalam...hari ni saya nak jadi saya/aku jer...
hahahahaha....(gelak lagi)......Hari ni nak cerita tentang hal semalam yang saya janji nak cerita...
Cerita yang tak berapa nak happy lah....tapi cikit2 ja lah epy...tapi tak heppy jugak sebab diselamatkan oleh heroo...Watcaaa.......urmm pening3.....

Aku tak nak cerita tentang apa yang telah dimake-over oleh si hantu pakai spek...tapi aku nk citer tentang kekejaman aku kepada Miss White ni...yang telah mengopakngapikkan duit aku dan menambahkan kekecewaan aku......biar aku kupas 1 per 1 lah yek.....

First sekali nak cerita tentang aku nak masuk parking kereta kat umah aku tu...walaupun tempat parking aku ni horror sikit...tak berbumbung, space kecik muat-muat ja tok miss white, di lereng bukit tapi miss white tetap comel bila parking kat situ...Tah macam mana tah aku silap parking ri tu.... skrit miss white ni koyak sebab kena divider...'Kreekkkkkkk'...bunyi dia...huh berdebar aku....terus aku betul kan kedudukan miss white betul2..dan bila dah parking ja tengok ....Masyaallah...takot nya tengok...aku dah gabra dah ni...terus masage si hantu pakai spek...dia apa lagi...'Ya Allah'...'awak ni masuk parking tak betul lah tu"..ha kan kena sekali kan...memang serius k...skrit tu pecah dari tengah ke belakang...calar kat tepi...so terkulai2 ja lah skrit tu...aku biarkan ja lah sebab si hantu pakai spek tak da...niaga....esoknya aku bawak kereta ke rumah hantu pakai spek...tapi yang pelik nyer kereta tu boleh jalan smapi ke Nilai..anta adik hantu pakai spek balik ke kolej dia...hahaha...tapi sekarang ni dah ok dah...seb baik hantu pakai spek ni pandai bab pomen2 keta ni...tak da lah nk gabak sangat duit nk beli skrit baru...tapi hantu pakai spek soh kumpul duit..sebab skrit tu tak boleh bertahan lama dah...OK...Kopak aku.....!

Hal yang kedua...pasal batery kereta.....al-kisahnya lepas skirt tu dah OK diikat kemas dan di clip baik punya oleh hantu pakai spek..aku bawak kereta si Cerdik kelabu...huhuhu...2 minggu aku bawak si cerdik kelabu ni.....termasuk lah masa time g kursus kat PJD tu...Ok bila dah rasa rindu ngn Miss White tu baru tukar...dah 2 minggu tak bawak mis white agaknya dia merajuk ngn aku...aku biasa dari Seremban pukul 6 pagi...sampai kt KL dalam pkul 7.30 pagi...terus masuk keja...tah macam mana bila sampai ja kat parking opis ni...nak parking keta trus ja miss white mati enjin dia...start-start balik tak boleh...aku pn tolak ja lah keta masuk kotak parking tu...chek2 upenya batery kong...mungkin aku tk berapa nk jga dia sangat...lagipon dia dah 2 tahun setengah aku pakai...so dia nk yang baru...aku pon coll ah si hantu pakai spek...dia dari Seremban turun KL semata-mata nak tukar batery baru ja tok Miss White..HUH...lega seb baik da dia...kalau panggil pomen kat area KL ni...maun baratus-ratus aku kena.....Lega tapi aku kopak lagi sebab kena bayar duit batery baru dgn belanja dia makan....tak pa lah...orang dah tolong kita mesti hargai.....
Sory gambar kurang menyeronokkan...

Hal yang ketiga...aku terlanggar batu kat depan rumah mak ngah...bumper depan miss white kat belah tepi tu terus ternaik...aku dah tolak2 masukan pon dia tak mo masuk dah...aku col si Hantu pakai spek...citer tentang ni...terus dia marah aku..."awak lepas ni pakai ja si Cerdik tu...awak memang tak boleh pakai Miss white ni..tak reti nak jaga..."..Sentap siut...tapi aku sabar sebab dia ja leh tolong aku...tak da orang lain lagi dah....bila dah bawak mis white balik seremban ja..jumpa dia, dia kata Clip masuk tok bumper tu dah patah..so tak leh nak buat apa lagi dah...so biar kan lah dia ternganga macam tu...HUH....aku marah lah dia...sebab dia memang boleh buat...tapi aku pasrah ja lah...tapi dah ok dah sekarang...tangan lelaki ni benda yang dah patah ja boleh sambung balik...biasalah tu...

SO MORAL STORY NYER BAIK-BAIK BAWAK KETA...KALAU TAK NANTI DUIT KO YANG KOPAK...HEHEHEHE.... untuk pengakhiran bagi cerita ni aku nak bagi tahu...actully aku dah insaf nak bawak keta ganas2 macam lelaki ni...aku bawak lembut2 ja macam perempuan yang sopan...dan lastly....aku ditawarkan untuk ke "Kursus Penyelenggaraan Kenderaan". di JKR Woksyop...kursus ni untuk perempuan sahaja...lebih baik aku pergi...tapi kursus ni macam perli aku ja lepas apa yang dah berlaku dengna kereta aku sepanjang bulan April yang lepas...

Doa aku...moga kesilapan dah kecuaian aku seperti diatas tidak berlaku lagi...aminnnn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan