Rabu, 11 Mei 2011

Mimpi......

Salamm.......urmm kurang manis lah kan....bagi salam penuh lagi elok...dapat keberkatan dan dapat pahala sikit....Ok ulang balik...Assalamualaikum.......

OK hari ni ummi cuma nak cerita tentang mimpi yang ummi dapat bila tidor Sabtu lepas...Tido malam macam biasa..terlentang, menangkup, mengiring sume lah..tapi tok malam tu tido lambat sikit...sebab nya panas sangat...buka kipas tu macam tak rasa ja angin dia kan...so ummi pon tido...dalam tidur tu ummi tiba-tiba ada kat kampung pulak...masa tu ummi baru bangun dari tido...terpisat-pisat bangun terus tengok kat luar halaman rumah kat kampung tu...tengok mak tengah bakar sampah yang ayah pulak dok berjalan kehulu kehilir..tah kemana....macam kelam kabut...aku terus ja tengok kereta aku...kat seberang jalan belah sana tu...memang aku parking kat situ selalu..ayah pon selalu parking keta kat situ jugak...tapi kereta aku tak da.....tanya mak pulak..kereta ummi mana??mak kata keta dah hilang...bangun pagi tadi memang dah tak da...apa lagi tak keruan lah ummi.....sayang keta hilangkan...ayah tengok ummi macam tu ayah kata dia dah cari sekeliling kampung...keta tu tak da...tapi ummi pelik cam na orang tu boleh bawak kereta tu sebab ummi kan pakai TKS...kad dia da kat ummi...so mimpi tu terhenti kat situ......



Tah macam mana mimpi kali kedua...kali ni mimpi kawan ummi..nama dia kak Jiha...dia ni ter'over' peramah n suka wat lawak sikit..masa tu ummi duduk lepak kat kedai makan...ngn tunang ummi ngn kak jiha ni...adalah dalam 5 orang yang lain ummi tak kenal....tunang ummi opkos lah dok sebelah ummi...pastu tah mcam mana datang pulak Lena AF9...korang pikir lah sendri dia mcam mana...actually ummi memang minat ngn Lena ni...sebab suara dia serak-serak basah dengan rambut dia panjang dan cantik....so Lena tu dok stu meja ngan kitaorg...masa tu dia da masalah ngn boyfriend dia..dia cerita ngan jiha...aku masa tu agak senyap....pastu tah macam mana tunang aku leh bangun...aku tak tanya pon dia nak pergi mana..tapi aku nampak lah dia g kedai depan tu...aku pikir dia beli rokok lah kan.......tiba-tiba ja tunnang aku balik kat meja tu bawak sebungkus nasi taw...nasi tu bukan tok aku tapi tok Lena...terus aku moody tengok Lena makan nasi tu...bagi aku 2 2 salah...Tunang aku g beli nasi tok Lena dan Lena kenapa biarkan tunang ummi yang beli nasi tu...sedangkn dia nampak ummi kat sebelah ni...BODOH kan.....(ni nada geram)....so ummi terus senyap dengan muka yang menyampah dan marah...duduk ja lah kat kerusi tu...ummi langsung tak tegur tunang...n last yang ummi ingat Lena bangun dan minta maafkan aku...so dia terus g...aku buat tak tahu ja..sebab sakit hati...hahahaha ...
Cantik tak Lena ni???Maun aku tak marah....


Lepas tu aku terus terjaga dan rasa kesal dengan mimpi yang macam tu...dan harap mimpi tu tak jadi kenyataan.....Terus ummi bangun n solat subuh...Mohon doa kat tuhan andainya mimpi tadi adalah satu petunjuk tok ummi jauhkan lah...andai ianya beri kebaikan kat ummi dekatkan lah......

Dan satu lagi tak disangka-sangka...Mak kejut ummi pagi tu pukul 8 pagi...dia kata ayah nk pinjam kereta nak balik kampung.....?????terus Ummi Blurrrr...teringat mimpi tadi tu ummi jadi takot,.....apa akan terjadi..... ..jeng3....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan