Rabu, 11 Mei 2011

Aku gemuk aku tak OK....


Assalamualaikum....

Lately ni ramai ja yang tegur aku gemuk....
Dan aku memang dah terasa dah aku gemu...
dari dulu lagi bukan sekarang ja...
Kalau orang tegur aku wat tak kisah ja...

Tapi buat aku terasa sangat bila mak aku sendiri yang tegur.....
Dia juz cakap "Koie tak marah ka badan ko gemuk macam ni?"...HUH....
OK kakak ipar aku pulak sambung...."Tah, bontot pon dah lebar dah"...
Kalau korang mesti tak cakap macam tu kan...
korang juz cakap aku gemok ja....
Ada aku kisah???
Tapi bila dah 2 orang Hamba ALlah ni cakap mcam tu!!....
ZUPPPP.....hati aku ni terguris + terasa sangat-sangat.....
Memang sah lah aku gemuk sangat sekarang ni.....
OK tu 1 hal....ni da 1 hal lagi.....

Staf lelaki kat opis ni selalu ketawa kan aku ckap punggung aku ni besar...
so maksudnyer..???aku ni gemuk...n punggung besar.....
bila sorang cakap macam tu semua yang lain gelak lah kan...
aku memang tak boleh terima...
aku bukan bahan untuk diketawakan.....

Sekarang ni aku tak tahu nak buat apa dah....
Nak tahan makan dari dulu ja tahan...
tapi pantang nampak ja mesti bedal....
So??? tiada jalan penyelesaian......

Target aku sekarang ni nak capai berat 50-55 KG....
daripada berat sekarang ni dah mencapai 60 ++ KG..
Urmm g kerja naik komuter...coz dari rumah nak ke stesen komuter dalam 15 Minit...
so aku kenalah berjalan....Itu salah satu cara...
Cara lain tak makan malam lagi dah...kalau lapar minum ja...atau makn buah....
Urmm yg terakhir....tak mo bercampur dengan orang yang suka makan...
dan cube elak lepak dengan orang yang tengah makan....

Untuk Pengetahuan korang kan...
Baju kurung yang aku tempah dalam NOV 2011 ri tu dh ketat kat perut dan peha....
Baju yang aku tempah bulan MAC 2011 ri tu pon dah mula menampakkan susuk perut aku....
So bukan baju mengecik tapi aku mengembang.....

Sekian tok kali ini...
Doa moga aku dapat capai impian 50 KG aku tu...
dan aku dapat buat apa yang aku pelan diatas tdi....
INSYAALLAH...Aminnn...

nak dapatkan bentuk badan yang macam ni kira ok lah tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan