Khamis, 19 Mei 2011

"Suprise Note"......

Assalamualaikum.....

Alhamdulilah perjalanan hidup aku masih disini...tidak bertukar ganti lagi..hahahaha....sepanjang percutian aku 4 hari tu aku juz rest hari sabtu ja...Baru leh dapat tengok TV puas-puas...Layan Maharaja Lawak...maun gelak aku sorang-sorang kat rumah tu...dan selain dari tengok TV aku habis kan masa dengan tido....tu baru heaven sesangat...itu baru dinamakn rileks....

Hari Ahad pulak aku talefon tunang tak angkat-angkat...aku tak puas hati...terus datang kat rumah dia....kol 11.00 pagi masa tu...tengok dia tengah tido...kebetulan pulak masa tu mak dia meniaga dengan adik dia...dan kebetulan lagi pulak kat Kompleks Belia dan Sukan tu ada sambutan Hari Belia...HUH...boleh lah aku cuci-cuci mata....tengok belia hensem-hensem....tought2 bawak kasut sukan dengan pakai seluar pendek...huhuhuhu...(Ado aku kesah).

Hari Isnin aku tolong mak dia meniaga lagi...tapi kali ni juz sebagai peneman...aku tak mintak upah pon...cuma tolong ja...dan 2 hari ni jugak tunang aku tu 'not in good condition' bangun tido duduk dalam rumah ja...tengok TV...aku balik yang sakit hati...tapi aku dah faham dengan perangai dia tu...dari dia kua melepak dengan dawan dia baik dia dok ja kat umah tu....aku juz biakan ja....tapi memang sakit telinga lah bila mak cik dia perli aku kan...HUH...sabar...dugaan......

Hari Selasa pulak WESAK day...OK lupa nak wish...Selamat Bercuti semua...tapi bagi yang kerja tu...habuan menanti anda....awawawa.....Malam tadi tunang masage aku soh datang awal kat rumah dia pagi ni....Kol 10.00 pagi aku dah terpacak depan umah dia...petang ni dia nk g niaga.......tapi dia stil tido lagi...banyak kali aku kejut...tidak bangun-bangun jugak...last sekali dia kata dia pening kepala...OK...fine...tapi lain kali cakap lah awal-awal....lantak ko lah...ko nk bgun ko bangun kalau tak...urmmm...itu dah tahap tak mo ambik port lagi dah....OK...yang sakit hati tu...dia bangun pukul 2.00 petang...dia g kedai beli gula...pastu pangil aku soh masak gula...HUH...pukul 3.00 dah nak g niaga...huh memang aku berpeluh dan muka aku dah start gatal-gatal dengan air peluh tu...aku tak biasa dengan keadaan ni...tapi ini jalan yang aku pilih...kalau aku pilih dia dan aku suka dia aku juga kena suka dengan kerja dia...hahahaha...OK telan air liur ja k....

Ok dah puas gurau-gurau kat pasar malam tu...last sekali kitaorang gaduh...tapi aku nak ucapkan syabas pada diri aku...kali ni aku gaduh ngan dia aku masih boleh kawal emosi aku...aku tak menangis langsung...dan aku tengok dia memang dah tak 'cool'...hilang ke'machoan' dia bila marah...tapi aku stil cun time marah tu..hahahaha.....tapi marah tu tak lama...kejap ja...biasa lah kan suami istri bergaduh...bak kata P.Ramlee..."Sedangkan Lidah Lagi Tergigi, Inikan Pula Suami Isteri"...Wakaka....

Dah 3 hari ni aku berhempas badan ni untuk meniaga...letih jangan cakap lah.....tapi dia kata dia nampak letih aku ni....Ok dalam hati aku ni berkata.."kalau pompuan lain idak lah dia nak tolong ko g pasar malam atau meniga kat depan tu...baik hari cuti ni dok umah kan...cuma aku ja sanggup wat macam tu...untung ko dapat aku."...wawawa...jahat tak???aku ikhlas tolong...bukan mintak upah pon....Tapi Mak mentua bagi aku RM 50.00..sebab tolong dia...aku memang lah tak nak...tapi orang dah bagi kan...Ambik jalah...huhuhuhu...Tapi duit tu aku bagi kat mak aku...sebab dia faham kondisi aku selama aku bercuti tu...ya lah mesti dia nak aku sentiasa ada kat rumah..tapi aku g meniaga...duit yang aku bagi tu tak sama dengan ganti diri aku..sebab mak aku lebih perlukan kasih sayang dengan perhatian dari aku daripada duit tukan....

OK yang suprise nyer...bila pagi Rabu sebelum aku g kerja aku nak ambik Miss White aku...sebab dia kata malam tadi dia nak basuh Miss White tu...bila aku buka ja pintu aku nampak nota dari tunang aku......Alamak...aku tergamam kejap...dia tak penah wat macam ni...jangan kata nota kad pun tak penah bagi...tak kisah lah kad Buzday ka, aniversary ka, raya ka langsung tak da...OK aku bace nota pelahan-lahan...masa tu lah air mata ni jatuh...sebak giler bace.....


Ini Nota tu....Aku malu nak bagi tahu isi nota tu...cukupla sekadar berkongsi rasa ni...cuma dalam nota tu dia juz mintak maaf sebab gaduh malam tadi tu...pastu dia tulis tentang harapan dia dan apa yang dia nak daripada aku...da jugak nasihat tentang hubungan aku dengan dia.

Ok yang aku sedih tu dia tulis aku slip bank aku....Ok tak pa mungkin apa yang dia buat ni tak dirancang...tu pakai ambik ja slip bank dengan resit top-up kan...dalam keta aku memang aku da letak pen untuk tulis something kalau terdesak..huhuhu....

Ok dah penat dah aku membebel dalam antry ni...satu antry ni boleh citer tentang 4 hari punya cerita...itu yang panjang macam karangan SPM....Ok kalau korang tak suka nak bace abaikan ja...huhuhuhu...

"Yang baikdari ALLAH swt dan yang buruk datang dari aku"

Sekian, Wasalam,.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan