Selasa, 22 Mac 2011

Hati ku terguris lagi....

Sejak aku berumur 17-24 tahun ni sekali pon aku tak penah rasa badan aku ni kecik...maksud aku kurus...paling kurus pon aku rasa berat badan aku 50 KG....itu yang paling kurus...dan yang paling gemok berat badan aku 65 KG....dan sekarang ni...berat badan aku dah 60 KG dan keatas...HUH!!!!(Keloh, kesah, risau, gelisah, menyesal)...semua perasaan yang negatif semua lah ada...mana tak nya sebab dah rasa badan ni berat....Nak bangun berat, nak berjalan berat, nak angkat barang berat pon tak larat, nak bawak apa2 pon rasa dan ni berat ja....

Lemak yang berserabut dalam badan ni jangan cakap lah....kat peha ni rasa macam lemak kat situ ja dalam 15 KG...bulat ja kan peha tu...pastu berketul-ketul, macam kulit oren tu...itu lah selulit...Buruk nya....aku pon nak tengok pon takot...tengok peha sendiri tu...takotttt....pa citer????....tak kan nak soh orang lain tengok lak kan..malu kot....aku teringat pulak ank buah aku...si puteri tu...dia dulu masa kecik2 bayi2 dulu...peha dia...urmmmm mantap siottt...mantap dikala umor dia lah...gebu ja peha dia...kalau dia buka seluar nak mandi ka nak tukar pempers ka aku saja ja datang cubit peha dia kan...memang tembam kot peha dia...tapi memang lumrah lah...cuba peha aku sekarang ni, ada orang datang nak cubit peha aku ni???lari lagi adalah...bukan lari jer...siap cakap...BESARNYA PEHA KOOOO....mak aiiii...sakit hati tak??....oooo masa dulu aku kecik2 korang datang kat aku, cubit2 peha aku, gigit2 peha aku...cakap aku comel lah,...geram2 lah ngn aku...tapi sekarang ni aku dah besar bukan main lagi cakap BURUK nya aku....(Yes memang tak dinafikan aku memang buruk sekarang ni...bukan peha ja...semuanya...)...huhuhu terasa siootttt...nak jugak peha montook dalam usia aku 24 ni kan...ni tak peha aku sekarang ni lebih kurang peha aku umur 50 nanti kot....adakah??????.....

Ni perut ni....perut ni kalau tak dikawal akan maju kedepan...korang nak tak perut aku ni kalau aku jual???sekilo RM 1.00 pn tak pa...janji lemak-lemak kat perut ni hilang...tapi aku tak nak sakit...sebab sekarang ni aku dah rasa sakit...sakit sangat dah orang kata aku gemok...walau pun bukan kata kat depan aku...kata kat belakang aku...tapi aku dengar ni aku sakit...korang nak ambik lah lemak2 aku ni...yang makanan aku makan ni pon satu...bila aku makan jer kat belah peha, bontot ngn perut lah dia berkumpul kat situ...sedebukkkkk....ha kau...tu yang besar tu.....kalau aku tengok kat cermin kan...aku tengok bentuk tubuh aku kan...YA ALLAHHHH...aku tak sangka aku akan SEGEMUK macam ni...aku dah tak boleh terima dah......

Kurus impian wanita...siapa yang nak gemuk macam aku sekang ni....nak pulak umor aku dalam usia 20-an ni lah nak cantik, nak pasang badan, nak body sexsual kan...tapi sekarang apa dah jadi??????aku nak jadi badan macam JULIA HANA tu...dalam filem BOHSIA..kan cntik...montok ja...tapi aku tak nak lah kurus sangat macam VICTORIA BECKAM tu @ LISA SURIANI......aku nak biasa-biasa ja...yang penting BMI aku ada lah terbaik..."Badan Ideal"....dengan ketinggian aku...ni tak dah lah pendek, pastu gemok....ADOI AI....aku cakap ni pon dah rasa macam sakit ni kan pulak aku yang tanggung...lagi lah rasa sakit sangat.....

Kalau tengok kat cermin kan..dari pandangna depan badan aku ni macam tak balance.....kecik kot atas, besar kot bawah.....bukan besar k...BESAR SANGAT......meh aku ulang balik...."Kecik kot atas, besar SANGAT(Mengeluh lagi)....itu baru ja tengok kot depan...belom tengok belah sisi lagi.....yang belah sisi pulak....HAHHJH!!!kompom OUT OF ODER Lah nak ambik aku jadi model iklan atau pon jadi Duta produk...memang teruk kot....dari sisi tu...kat belah atas memang lah berbonjol kan...tapi kat belah perut pon berbonjol sikit.....eh bukan sikit eh...kalau sikit tu antara nampak dengan tak nampak ja...tapi jelas dah nampak...tu kira bukan sikit lah...tu banyak lah tu......kalau aku pakai seluar kan....mesti la seluar tu ngam2 kat pinggag kan...kat belah atas seluar tu mesti ada lemak terjojol...lemak atas perut tu pon terkeluar jugak...sedih kot tengok...dulu mana ada semua tu.......pastu bila tengok cermin dari sisi lagi kan tengok kat belah belakang pulak....MASYA-ALLAH....TONGGEK siouttt...(aku nak cakap pon malu, tapi aku nk korang tahu betapa teruknya body posture aku sekarang ni).....bukan setakat tonggek ja....besar lagi....WOW.....(Wow tu kalau mantap ja....ni dah kira OUT ni)...dah lah pendek bukan tinggi pon.....kalau aku pakai seluarkan...memang jelas lah kelihatan kebesaran kepunggungan aku tu...korang kalau tengok dalam hati mesti mengumpat/mengata tentang punggung aku....kompom....aku tk marah memang realiti dan kenyataan bengitu...aku cuma kecik ati ja dgn diri aku sebab aku macam tu....,.....

Ni side belakang pulak...HUH!!!!...aku walaupon tak nampak...tapi mata hati aku kata kalau aku pakai seluar ngn T-shirt biasa ja mesti nampak teruk dan buruk...bukan nak mengata dri ni tapi kenyataan memang macam tu...kadang-kadang aku da jugak wat joke ngan member aku...kalau nek tangga kan mesti bontot tu tonggek kan..so aku selalu kata kalau tengok ja kat blakang tu mest ramai yang dah terdampar jatuh...sebab pa taw sebab tengok aku nek tangga dengan bontot terkedek2 macam tu...terus ja diaorang pengsan....adoi ai...aku pulak jenis tk suka nak pakai kain /skirt....dah lah posture badan mcm buah pear...besar kat bawah...kalau pkai skrit tu mesti lain ja kan....skrit tu untuk orang langsing dan tingga ja...memang cantik.....sedih tak???

Kalau aku nak pakai baju ja kena pikir baju tu jenis yang macam mana....mesti baju tu besar...kalau baju tu ketat kena pakai cardigan...cuba fikir...nak g jalan2...kat taman ka, time panas2 tu...tak kan nak pakai cardigan jugak....ishhh...pening...kalau nak kuar dating kan lagi la masalah...tk tahu nak pakai baju apa dah...kalau pkai baju yang biasa ja, BF bising ja...pakai baju yang sama lah...masalah nyer baju yang lain tak fit ngn badan....ha kan dah jadi masalah tu???ssh nak cari baju...kan3???sebab apa???sebab
kot bawah".....adoi aiiiiiiii.GEMOKKKK.....honestly la ek seluar aku leh pakai 2 pasang ja..yang lain langsung tak boleh nak pakai dah...kalau boleh pakai pon tak boleh nak zip....Seee...aku dah gemokkkkk...........%^&$*...perot dah *****......kalau pakai tudung pulak kena pakai longar2...sebab apa pipi dah tembam dan dagu dah double...seee.....gemuk kan.....Weyyy baju kurung sume dah ketat dah....kalau pakai baju kurung aku sume dah tak longgar dah...ketat...kalau dari belakang tengok bontot gonjeng jer....gedik2 kan...kalau berjalan ja bontot tu ek (Naik) ok(turun)....seee...gemukk kan....Beli jubah 3 pasang...masalah nyer sekarang ni sepasang ja boleh guna..yang lagi 2 pasang da tk muat kat bontot...adoiii aiiii......nak beli baru tk ada duit......

Kalau aku tanya kawan-kawan mesti ada yang kata aku kurus.....tapi hakikatnya aku yang menanggung.....ada sorang kawan aku tu mungkin dia besar lagi dari aku...so dia kata badan macam aku ni dah OK dah bagi dia...tu bagi dia tapi bagi aku...aku nak kecik lagi....tadi balik rumah jap...cakap ngn mak ngah jgn masak tok aku...dia leh kata aku bukan gemok cuma aku ni besar kat punggung ja...rasa nak nangis ja...sebab bila aku nk kurus nak diet orang tak sokong...bila aku dah gedang gemok macam ni orang kata...mana satu aku nk ikot....mak ngah kata Ummi makan sikit ja....dah tu selama ni aku makan sikit lah tu...sesenduk ja aku makan...pastu makngah kata nanti ummi tak makan ummi sakit perut pastu gastrik nanti susah kalau sakit....argghhhhhhhhhh....tolong lah paham....pandai2 lah aku makan kalau lapar....aku nak elakkan makan nasi..........
NASIK ITU MEMBUNUH KU...hahahahahaha....(Gila gelak)....

Kalau keluar g jenjalan ka ngn Tunang mesti rasa rendah diri....rasa kalau jalan sebelah dia macam tak seimbang dah...agaknya kalau naik pelamin pelamin pon senget sebelah...haahahahaha.....baru2 ni dia da tegur soh aku serius diet dan joging...sebab dia kata setahun ja lagi...bukan da masa lagi dah...aku rasa tercabar...tapi aku boleh ka buat????peniggggg..

Aku tak nak makan nasi...aku nak makan benda2 ringan ja...aku nak makan buah/roti ja....
AKu nak joging tapi aku malas nak joging....ri sabtu ri tu nak g joging...dah semangat bangun pagi dah...pastu sampai ja kat tempat joging tu orang ramai yang joging...tapi masalah nyer tempat tu trak sukan...so pandangan jauh 500M pon boleh nampak...aku malu kalau orang tengok aku joging ngn punggong aku tergedik2 tu...maluuuuuu......

dah tu macam mana ni???tak makan tak boleh nak joging malu....cam na nak kurus......nak ambik ubat kurus rasa macam dah jemu dah ambik pil2 ni..bukan jadi pon...acane ni...
Tolongggggg....macammana ni?????....

Boleh tak korang kurung aku dalam satu bilik korang kawal aku makan...wat jadual aku tok aku makan, tido, berjalan, joging suma lah...macam 'Bigger Loser' tu...ha insylah aku boleh kurus....

Memang perkara ni asyik membelenggu aku 2 3 hari ni...tapi bila kata esok tak nk makan pagi tapi tak boleh lah...secara automatik ja mesti turun g beli makan....so kalau sekarang aku kata aku tak nak makan cakap kat mulut ja...hati tak tentu lagi....

OK lah penat dah aku berceloteh kutuk diri sendiri, buka aib diri ni.....moga Allah ampunkan dan tutup aib diriku dari orang lain.....Mudah-mudahan.....

Doakan aku kurus dan boleh mendietkan diri tanpa gangguan anasir asing lain k....Kalau kita tak bantu diri kita siapa lagi...

TOLONG INGATKAN AKU????????

2 ulasan:

  1. oitttt!!! yg ko g kutuk kaw2 diri sndiri ngaper?? rotan kang!!!

    ok, mulai skg, pg kita jgn makan. tp ko kene teman aku beli TEH TARIK... air sahaja.. lunch kita makan kongsi..

    ape kate??

    BalasPadam
  2. hahahaha...aku ase td de org tu mkn nasi lemak ayam goreng...sorg lagi mkn 4 meals serentak...ntah mane gi jgn sarapan pagi tu kannnnn...wekwekwek....aku nak join xnak mkn leyh??? pelissssssshhhhhhh...huhuhuhuhu

    BalasPadam