Jumaat, 25 Mac 2011

Durian oh Durian....


Sapa kat sini suka makan durian???angkat tangan....hahahahaa...saya tak nampak...
Sapa kat sini tak suka makan durian???
Sapa kat sini fanatik dengan durian???
Sapa kat sini yang biasa-biasa ja dengan durian????....SAYE........Sambil Angkat Tangan Kanan...
Saya makan durian ja...tapi tak dalah sampai pantang jumpa durian ni...saya makan ja durian...kalau ada..kalau tak da tak dalah sampai mencari durian sampai ke luar negara bagai...tapi yang pelik nya saya ni kalau durian ni ada...melambak2 kat rumah saya/kampung saya, saya wat tak tahu ja..wat tak kisah ja...tapi kalau benda tu tak da mesti tercari2...hantu apa yang telah merasuk saya sampai saya tiada nafsu dengan durian ni...tapi bila durian tu dah tak da ataupun penghujung ja mesti nak makan durian ni...nak kata 'Hantu Durian' = mereka yang terlalu mengemari durian...bukan jugak...so nak diklasifikasikan saya ni sebagai apa???

Tapi yang peliknya semalam jumpa durian terus ja beli....sebab biasa nya sejak nampak durian tepi jalan masa balik keja nk ke Taman Dato Harun tu...nampak orang tu jual durian asa nk benti ja beli...tapi saya tak thu nak pilih buah durian yang elok2 ni...takot nanti sampai rumah ja durian tu isi nye tk elok...rugi...so saya memilih jalan selamat untuk membeli durian di pasaraya...sedap jugak..rasa durian jugak....sekali beli ambik ko 3 paket..saya dah tak kira kedekut dah tu...biasanya ada jugak rasa kedekut kan nak beli durian tu.;...RM 10.00...satu pake RM 5.00....huhuhu...

Bila balik rumah ja rasa durian tu memang sedap sangat...bila ambik durian tu nak makan...HUH!!!...heavenn kot...nikmat tak terkata....lebih tu makngah wat kuah durian...sedap jugak makan....best oooo....

Hantu yang sorang tu peminat durian jugak...teringat ada satu hari tu saya balik kampung hantu pakai sepek tu...masa tu durian dah penghujung...atas pokok ada 2 3 biji ja lagi...so bila balik kampung dia dengan harapan nak makan durian lah...tapi atuk dia kata durian dah penghujung...kebetulan hari tu belum ada gugur lagi...masa tu tengah borak2 dengan atok...tiba-tiba ja terdengar bunyi durian gugur...tunang saya apa lagi...terus berlari keluar pakai selipar g kat pokok durian tu...last2 dia dapat makan jugak...time tu jugak dia kopek durian tu...rasa lah jugak dia durian tu..saya masa tu tak heran ngn durian tu sangat..wat tak thu ja...hik3....


Tibe2 rasa macam telan air liur sendiri pulak...ishh nak makan durian lagi lah...urmmm nak g kat pantry jap...nak tengok ada lagi tak santan durian mak ngah wat malam tadi...makan dengan roti...YUMMYYYYYY......byeee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan