Khamis, 11 Ogos 2011

Assalamualaikummm....

saya cuma nak berkongsi ja...apa yang korang akan bace lepas ni adalah rintihan dari seorang anak yang dambakan kasih sayang ibunyer...ibunya sudah lama tiada...dia terlalu rindukan ibunya...sedih bila bace...dan saya berada di samping dia semasa arwah pergi...dan masih terngiang esak tangis dia memberitahu saya bahawa arwah sudah tiada...

Saat jejari jemariku mengetuk keyboard ini... air mataku menitis laju... menatap potret MAMA yg aku scan lama dulu... sukar digambarkan perasaanku... rindu yang sekian lama dipendamkan... yang tak dapat aku luahkan... hanya Doa buat Ibuku...... 'Dia' pergi meninggalkan aku disaat aku nak balas balik sume jasa2 n penat lelah dia yg membesarkan aku dengan penuh kasih sayang walaupun bergelar ‘single mother’....MAMA begitu tabah dan sabar menghadapi cabaran mahupun dugaan... Abah kata... aku persis Mamaku... Nenek kata... aku persis Mamaku... Sedara mara kata... aku persis Mamaku... Kawan2 kata.. aku persis Mamaku... Orang kata.. aku persis Mamaku... aku sendiri tak pasti... yang pasti... aku RINDU ibuku...Rindu pada orang yang ku panggil mama... tempat aku bermanja..tempat aku curahkan apa yg terpendam...Dialah sahabat...guru...Dialah segalanya-galanya untukku...

Kadang2 aku sedih bila lihat anak2 yg tak sayang Ibunya... Sedih melihat Ibu2 yang diketepikan... Kalaulah aku ada Ibu... aku akan kongsi semuanya.. pastinya akan aku belajar dari mama segalanya...kalaulah... mama aku ada... beruntungnya aku.... tapiiii.... Allah lebih sayangkan mama...

Kepada kawan2ku semua yang masih mempunyai Ibu.. hargailah ibu anda... selagi dia ada...

......... aku tidak mampu lagi untuk mengetuk keyboard ini biarpun banyakkkk yang ingin ku tulis... air mataku tidak dapat dibendung lagi...walaupun mama tak ada... aku nak jugak cakap... KAKAK SAYANG MAMA !!!!... Mama cuma 1... tiada ganti dihati ini... betapa aku ingin sangat merasa kehangatan pelukan seorang ibu....

Semoga umurku panjang supaya anakku IMAN NUR DAMIA BT MOHD IZWAN dapat merasai hangatnya pelukan dan kasih sayangku....

AL-Fatihah untuk arwah MAMAKU...AZIZAH@AZRIAH AHMAD.... LOVE U SO MUCH...U ALWAYZ IN MY HEART 4 EVA..U’R NEVER B REPLACED..

The oNE n only,

Ur luvly daughter.....


Marilah kita bersama-sama mendoakan untuk arwah moga dia tenang di sana...dan kepada kawan saya...nurnaziha zulkifly.....iringilah arwah dengan al-fatihah mu...moga' dia' tenang disana...kerna tiada harta lain yang ditinggalkan oleh arwah selain doa-doa dari anak-anaknya yang Soleh+solehah...aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan