Khamis, 18 Ogos 2011

Abg Komuter vs Pakcik Teksi...

Salam...
Saya juz nak berkongsi...semalam kan saya pelan nak cuti...nak beli baju raya dengan tunang saya...tapi disebabkan saya kena wat keja yang urgent...saya terpaksa lupakan hasrat nak cuti tu...sebab bos saya tak bagi nak cuti...keja tu saya kena buat dulu...jadinyer saya pon terpaksa lah tak cuti...Terpaksa eh...hehehehe...disebabkan saya ada hal untuk di'setel'kan...saya pon balik lah awal...nek komuter...turun pukul 2.30 ptg...dapat komuter pukul 3.00 ptg...lambat kan..itu pon nak delay jugak...tak palah...kiranya saya sampai di Seremban pukul 4.15 ptg...so pejabat yang saya nak pergi tu agk jauh dari stesen komuter...sya pulak parking miss white dekat stesen senawang...disebabkna saya takot tak sempat nk ambik miss white, saya buat keputusan untuk berjalan kaki dari stesen komuter Seremban ke tempat saya nak pergi tu...

First time, saya jalan kat tempat pejalan kaki tu...memang saya seram sebab adik saya da kata kat tempat tu ada budak kena samun ngn budak2 nakal...tapi saya tak da pilihan lain...saya terpaksa lalu...nampak sekumpulan budak lelaki kat depan saya...saya juz tundukkan kepala...bukan hormat OK tapi takot sesangat...takot diaorang samun saya taw wat pa2 yang tak baik kat saya...tapi alhamdulilah selmat...akhirnya saya sampai kat tempat saya nak pergi tu dalam pukul 4.35..nasib baik pejabat tu buka lagi...alhamdulilah...

Bila dah setel semua hal, saya terfikir pulak macam mana saya nak balik...hahahaha...saya tak penah naik bus kat seremban ni..saya jugak tak penah naik teksi kat sini...takot jugak naik teksi sorang2...ya lah mcam2 citer saya dengan tentang mangsa penumpang teksi ni...nak berpatah balik ke stesen komuter n ambik miss white tak mungkin lah saya nk patah balik...sbb saya takot nak lalu kat tempat pejalan kaki....last2..saya tawakal lah...pilih teksi yang ok sikit...pemandu dia pon nampak ok jugak...baru saya naik...tambang???dari Terminal One Seremban ke Ampangan RM 8.00...mahal ok..tapi saya tak da pilihan lain...kalau naik bus nanti lambat...lagi pon saya tak thu nak naik bus tu cm na...naik lah teksi......

Cerita dalam teksi ni best jugak...borak-borak ngan pakcik driver tu...macam2 perkara kitaorang borak...sebenarnya sya nak borak tu sebab saya takot sangat dia dok melencong tempat lain...sebab tu saya borak-borak ngn dia..citer tentang pengalaman dia bawak teksi selama 20 thun, ragam penumpang dia, masalah dia bila bawak teksi...macam2 lah...so saya pon layan dia borak...citer tentang pendapatan dia sehari bawak teksi ni...hehehehehe...saya pulak yang sedih...

Bila sampai ja kat Ampangan saya pun nak turun lah...saya hurlur RM 10.00 kt pakcik tu...dia pon ambik dan nak pulangkan baki balik...tapi saya rasa macam tak sampai hati nak ambik...saya cakap ngn dia rezeki pakcik hari ni....owhh dia pon berterima kasih dengan saya...pastu dia doakan saya murah rezeki jugak...alhamdulilah...ada jugak ornag nak doakan saya...hehehehe..moga pakcik tu mendapat rezeki yang lebih dalam bulan ramadhan ni...aminn...

Sampi ja kat tunang saya...dia tanya napa tak letak beg dlam kereta, saya cerita lah kat dia...huhuhu...dia kata saya dah pandai berdikari...sebab dia kata kadang2 kita kena rasa susah jugak sebab dah selalu rasa senang...huhuhu dia perli saya ok...tk palah..pengalaman tok saya...first time nek teksi..sebab bila ada miss white saya selalu g mana-mana dengna miss whte...so pesanan saya...berhati2 k...nak2 pulak kita ni perempuan...risiko ada dimana-mana saja..selalu lah doa keselamatan kita taw....hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan