Rabu, 9 Februari 2011

Entry yang dah lama nak post tapi tak post2 lagi...sekarang baru nak post...Tajuk entry ni 1 Febuari 2011

Tengah berkira2 nak balik Seremban ka tak, Balik ka tak?????...argghhhhhh...
Hari isnin tu dah janji dengan Nurul nak kuar g IKEA jalan2...tapi macam tak comform ja sebab nak jimat duit kan..tapi kalau tak pergi rasa rugi duduk kat rumah ja cuti2 ni...tapi mengenangkan duit dah kian sempit ni...aku ambik keputusan dok rumah ja....biarlah cuti aku dirumah ja...

Tapiiiiiiiiiii.....Makngah ajak balik Seremban sebab nak hantar adik ipar aku balik sana...adoiii ai..berat ja rasa nak balik sana...aku nak balik sana kalau ada tunang aku ja...tapi wat masa ni kalau boleh aku tk mo jumpa tunang aku...tah lah 2 3 ari ni aku rasa macam jauh hati dari dia...dengan masalah dia beban bagi aku...aku memang nak keraskan ati tak nak jumpa dia wat masa ni....aku tak nak balik kalau orang tanya tentang dia tu??...tapi kalau aku tak balik nanti mak dia kata apa pulak..sedangkan mak dia tahu aku da kt umah makngah time tu...Nak tak nak aku balik jugak lah...tapi siap pesan dengan adik dia soh tanya abg dia ada tak kat umah..yalah sebab aku kalau boleh tak nak jumpa dengan dia kan.....Bila adik dia dah col kata abg ada kat rumah sana so aku pon dengan sedih ati cakap tk palah...time tu pon aku dh siap2 dah...so jalan ja lah....

Bila dalam kereta tu aku berdoa ja agar tak jumpa dengan tunang aku nanti...terus aku tertido dalam keta...HEAVEN sangat tido dalam keta..hikkk....bila smpai Seremban ja berdebar-debar dah ni..pastu terus ja kat mak dia yang tengah niaga kat sekolah agama tu...dari jauh aku tengok kesian ja mak dia....dah tua-tua keja lagi kan...bila aku datang kat situ aku tengok ja lah...seronok lah jugak tengok mak dia meniaga layan budak2 tu...wat masa ni tak sempat nak borak ngn mak dia lagi...sebab mak dia pun tengah buzy...

Lepas abih ja niaga g umah baru PakMok...dekat ja dengan rumah tunang aku tu...rumah dia bru beli ni besar giler...memang best lah...pastu murah pulak tu...RM 125 ribu ja..rumah dh siap renovate depan blakg, carporch pn besar, dapur dah siap cabinet sekali...Huh...senang ja hati kan...so bila dah penat tengok pakmok buat keja kitaorg pun balik lah rumah mak mentua...(auuwww)....kat situ aku ngn adik ipar aku masak burger..huh seb baik lah aku reti ja masak burger...lepas ja masak tu aku teman mak dia kira duit niaga petang tadi...masa tu lah mak dia cerita dari hati ke hati tentang tunang aku...luahkan perasaan dia kat aku...aku pn cerita lah apa yang aku tahu tentang kegiatan tunang aku tu...tapi tak abeh nk cerita adik dia datang borak pulak...huh!....sedih ja aku tengok mak dia...lagi perit daripada aku terima kan....

Lepas sembahyang maghrib ja mak ngah dah ajak balik...aku pon salam lah mak dia..cium pipi 3 kali...tapi kali ke-3 tu mak dia cium pipi aku...huh...mak aku pon tak penah wat macam tu kat aku....sedih ja asa...air mata aku berlinang dah masa tu...bila aku nak kuar ja dari rumah mak dia sempat pesan 'Jangan terlalu pikir tentan tunang aku sangat'..aku pn balas 'Ya lah mak cik...kita kena bagi masa kat dia tok berubah..'..mak dia angguk jalah...so bila mak dia kata macam tu aku rasa beban aku tanggung tu dah lepas dah...sebab bukan aku sorng ja yang pikir tentang ni, tapi mak dia pn sama jugak...pikir tentang anak dia tu...sedihhhhh222....aku dh berlinang air mata dah...arap mak dia tk perasan...tapi mak dia tahu pa yang aku pikir kan...

Balik ja sampai umah tunang aku talifon sebab masa dah smapi tu aku msg dia aku ckap aku kt umah mak dia...tapi malam baru dia col aku...aku cakap lah aku dah balik KL dah...dia kata ok jer...aku tk mo jumpa dia wat masa ni...aku benci dia...aku tk gaduh dengan dia tapi apa yang dia buat sekarang ni aku tak suka...bukan aku ja tapi family dia pon tak senang dengan apa yang dia buat tu...bagi aku buang masa...kadang2 aku malu jugak sebab tunang aku tu janji lain dengan family dia tapi buat lain.......

رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

RABBANAA AATINAA FID DUN-YA HASANAH, WAFIL-AAKHIRATI HASANAH, WAQINAA 'ADZAABAN NAAR

"Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka." (QS. Al Baqarah: 201)

Nota Kaki : Doa kebaikan dari aku untuk dia...moga dia cepat berubah sebelum masanya.....aminnn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan