Selasa, 22 Februari 2011

Dating dengan ayahh...


Nak citer tentang hari cuti minggu lepas ni... Hari sabtu ri tu.....Ayah saya telah mengajak saya ke Bentong Pahang untuk mengambil dokumen dari pegawai di sana....Saya dengan rela hati mengikut dia kesana walaupun saya tahu ianya agak jauh....eh lupa pulak nak bagi tahu ayah saya ni salah seorang anggota pakaian seragam..keja dia di bahagian transpotation ni...Anta orang g sini, ambik pegawai dari sini bawak pulak kesana, kadang2 meronda2...mcm tu lah keja dia....Saya pun akur dalam kol 9.30 pagi bertolak dari Seremban ke Bentong....ikot jalan lame taw...ha jgn tak tahu ikot jalan lame dari Seremban-Kuala Pilah- Batu Kikir-Manchis-Pekan Karak dan Bentong...penat kot...3 jam dok ja dalam kereta...jalan pulak macam rail rollercoaster...pusing sana, pusing sini...pusingan 360 darjah pon ada.....seb baik tak muntah ja....itu pun ayah macam teragak2 jalan...betul atau tak???...dia tanya saya balik....adakah saya tahu tempat dituju tu...Kat Pahang tu yang saya tahu pekan Termerloh dengan Felda Jengka 1-25 ja....itu ja lah yang lain tk penah troka lg.... Dengan perasaan yang yakin ikot signboard yang ada ayah kata betol ni kot...saya ok jer...sebab masa kt Manchis nak sampai ke Pekan Karak tu saya tido...huhuhuhu...best jer saya tido...ayah bawak keta...hik2....Dari jalan besar nak ke tempat tu memang agak jauh...dlam masa 40 minit jugak lah...saya pulak da tak sabar2 dah nak sampai sebab dah penat sangat dah duduk dalam kereta ni.... Bila sampai ja tempat yang dituju tu aku pon excited tengok tempat tu...nak thu tk tempat apa?...KOMPLEKS PENJARA BENTONG...korang takut tak bila dengar??ha ni lah keja ayah saya bawak penjahat, penyangak, pembunuh, perogol, pencuri, peng-ahlong, pengedar, pengisap, sume nyer yang peng lah dia bawak suma orang2 tu kat Penjara ni...eh...jgn salah paham saya bukan peng diatas k..aku cuma PENG-neman dia ja ke sini....memang banyak lah ayah citer tentang pengalaman dia jadi sorang pemandu di bahagian ni...tentan pengalaman tu nti lah saya citer kt lain entry taw... Bila dah nampak dari jauh saya dah tengok dah tempat ni dipenuhi tembok tinggi sangat...kukuh ja tembok tu...sempat jugak snap gambar...sila scroll di bawah k....


Sampai kat pintu pengawal tu ayah tunjuk lah card dia so saya dapat past pelawat....bila masuk ja trus cari tempat reception untuk melawat sebab kat situ lah tempat pengurusan dia...so bila dah parking saya pon turun dari kereta mengeliat ke kanan ke kiri baru jalan ke pejabat pengurusan tu...saya tak boleh masuk tempat pengurusan tu...saya dok ja kat kerusi luar...tgu ayah masuk kat dalam tu...cuba bayang kan saya sampai dalam pukul 12.30 tghri pastu pukul 1.00 tenghari ja ayah kata dah selesai ambik dokumen tu...huh!!! sakit nyer ati,,,penat dok dalam keta tadi belum abeh lagi ayah dah ajk balik...ishhhh...tak sampai kot sejam dok kat situ....dah ayah ajak blik saya pon balik...yang lagi tak besh nyer ayah soh saya bawak kereta pulak...alamak!!!ni bukan peneman dah ni, jd driver terus lah gini...urmm saya pon bawk ja lah...sampai lah rumah....tak penah saya bawak keta dari Bentong-Seremban...Tp saya bersyukur dan anggap ia sbg pengalaman saya...hik?...


Nota Kaki : Best jugak jadi peneman ni, tapi bawk kereta sendiri ayah isi minyak RM 60 tapi keta saya kan sabe minyak kan guna dalam RM 30 ja..yang lebih tu ronda2 lah...pastu ayah jugak belanja makan kat Pekan Karak tu...Boleh lah janji tak lapar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan