Rabu, 16 Februari 2011

Salam Part 4

Salam Maal Hijrah....
Ha????Maal Hijrah??uii ai malu siott...Jumpa bakal mak mentua pastu tersasul cakap 17/2/2011 tu cuti Maal Hijrah...Pa lagi terkejut lah mak mentua aku tu.,,...aku dah gelak2 dah...aku cober laen taw...aku kata 'Eh, tersalah pulak...asyk keliru ja, Maulidur Rasul bukan Maal Hijrah'...

Tapi memang benar selain yang bukan benar2 belaka....aku memang selalu keliru antara Maal Hijrah, Maulidur Rasul dengan Nuzul Quran....Tak tahu lah kenapa dari dulu memang macam tu...bukan aku tak alert tapi tah lah...
kalau tersasul lagi lepas ni malu lah aku....dah lah orang Melayu Beragama ISLAM...tapi hari-hari penting dalam kalender islam pun tak tahu...apa lah!!....so jangan terkeliru lagi...set dalam mind tu bila time Maulidur Rasul, time Maal Hijrah dengan time Nuzul Quran......Makan banyak sikit kismis tu, kurangkan makan semut...ehehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan