Jumaat, 18 Februari 2011

Takashimaya

Satu pagi yang indah dan kelewatan yang terasa pagi seperti tengahari...bila buka mata terasa kepala pening-pening bukan disebabkan tidur lewat dimalam harinya...tapi adalah disebabkan keterlewatan bangun dari tidur yang panjang itu,..matahari seakan tersenyum dikala aku bangun dan panas bilik telah naik daripada 25 darjah celsius ke 30 darjah celsius...dengan rasa mamai dan kepeningan tu aku terduduk termanggu diatas katil dengan seribu penyesalan terasa rugi kerana tidur terlalu lama.....lalu kucarikan selimut dan ku sisir selimut untuk mencari bucu...apabila bucu bertemu bucu selimut itu saat itu aku terdengar pintu bilik ku dikuak dari luar...rupa-rupanya adik ku menerjah bilik ku sambil berkata....

Adik : Mie, ada orang nak jumpa ko kat luar dia nak tengok kereta kau...
Aku : Cuma mampu mengangguk sahaja dan akur dengan apa yang diperkatakan....

Saat itu juga dengan perasaan cuak itu aku bangun dari katil dan tinjau dari tingkap luar...terdapat 3 orang lelaki remaja seperti mencari sesuatu diluar kereta ku...Siapkah diaorng ni????...fikiran aku meracau-racau teringatkan tunang aku...dan masa itu aku fikir tunangku telah membuat onar di kereta ku sampai mereka mencariku dirumah....

Dengan pantas aku mencapai towel dan membersihkan muka ku...dengan keadaan belum mandi dan berpakaian tidur aku keluar bertanya apa yang dimahukan oleh mereka.....rezeki Allah turun dari langit...apa yang aku cari selama ini aku jumpa...tanpa kau mencari mereka sendiri datang kerumah...Alhamdulilah.....
Mereka sebenarnya adalah antara orang yang menjalankan perkhidmatan untuk memperkenalkan sistem keselamatan kereta yang dipanggil Takashimaya...ianya salah satu alat yang akan melumpuhkan perjalanan enjin kereta tanpa menggusik mana-mana bahagian enjin kereta....mereka juga telah menunjukkan aku cara-cara untuk mencuri kereta dengan mudah sekali....dengan tanpa kesal hati aku telah mengambil produk itu untuk keselamatan kereta ku....

Yalah cuba pikir kita beli kereta harga berpuluh ribu takkan nak beli benda tu pon dalam RM 1300.00 pon tak buleh kan.....lagipon aku berpikir sebab kes kecurian kereta melampau sekarang dan aku pulak hidup di Kuala Lumpur yang terdedah dengan risiko seumpama itu...Saya pon telah bersetuju untuk membeli system secutiti tu...dengan wang pendahuluan sebanyak RM 100 ringgit system itu dipasang....

Ini jenama bagi system tu...


Kerja pemasangan dijalan kan...

Menonggeng lah engkau pasang benda ni.....

Inilah produk sistem tu...ni model 'TITAN'..

Fill the blank....

Hope sayalah antara mereka yang terlepas dari mangsa kecurian kereta....
Masuk kereta ja kena "SWEEP" dulu baru boleh on enjin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan