Khamis, 28 Julai 2011

Review :- Baju tunang

Salam...
saya juz nak kongsi tentang kain tok majlis tunang saya hari tu...oooo dah lama berlalu tapi masih segar dlam ingatan...

Tema : Pink+Biru.....kain ni memang ada masa saya pergi butik kawan mak saya tu...saya juz request warna ja dia memang dah siapkan...so ukur lah badan..terus buat baju..

ni lah colour kain tu sebelum jadi baju...nmpak cantik tapiiii...warna dia kurang kick lah...urmmm tk pa lah benda dah lepas nk buat apa dikenang..heheheh janji saya dh selamat jadi tunangan ornag...

Hasilnye bila jadi baju jadilah macam ni...saya lebih selesa pakai baju kurng sebab saya tersedar bila tengok pertambahan berat badan saya masa tu...takut nak pakai baju kebaya dan bila duduk ja nampak 'Spare tyre' dan akn mencacatkan gambar bagi saya lebih selamat pakai baju kurung...dan saya cukup selesa....

Kos untuk baju ni lebih kurang RM 500.00
Ternasuk Pelamin dan semua aksesori...

bila cerita tentang ni rasa nak tunang balik lah...


Saya datang ke butik yang buat baju saya tu sebulan sebelum majlis...maun menjerit aunty tu nak buat baju tok saya...so masa tu unty tu berat hati nak buat baju baru untuk saya...dia mintak saya cari baju yang dah siap ja pada mulanya...saya pon cari lah baju yang ada dan saya jumpa baju ni...warna purple...urmm dah lari tema lahkan...saya dah prepare hantaran semua warna biru pink..so saya pujuk2 unty tu last2 dia buatkan baju tok saya...simple jer..tak palah jnji saya ok....

Sebelum saya terlupa, walaupun vendor untuk hari pertunangan saya tu saya kurang berpuas hati..saya cuma nak bagi nasihat ja...lepas ni jangan lah ambik vendor yang dalam 1 hari dia kena pergi 2 3 tempat untuk siapkan pengantin dan 1 lagi jangan pilih vendor yang jauh dari kediaman...nanti jadi hal macam saya...


so saya buat semua tu pengajaran...untuk kawin nanti saya akan pilih yang terdekat sahaja...

Insyaallah...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan