Isnin, 18 Julai 2011

24 tahun 3 hari...

Assalamualaikum....
Alahamdulilah....untuk kali ni, saya masih lagi dapat menulis blog ni...dan Alhamdulilah dengan sepenuh jiwa saya masih disini dengan jari jemari yang mengetik salah satu muka keyboard ni....saya bersyukur kerana saya masih bernafas di bumi allah ni...kerana bagi saya allah masih beri saya ruang dan masa untuk terus berkhidmat kepada nya sebagai khalifah didunia ni...Alhamdulilah diusia saya begini saya masih boleh berdoa untuk dia dan saya amat berterima kasih untuk dia....kesejahteraan saya hanya dari 'dia'...

Tak tergambar perasaan saya sekarang..sampai tak terucap dengan mulut, sambil menadah tangan kepada yang esa dengan adanya saya lagi pada hari ini...dengan ucapan bismillahirahmanirahim sebagai permulaan doa saya...

Untuk pertama kalinya dalam keberkatan hidup ni (insyaallah)...saya ingin mengucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada emak saya sebab mengandung, melahirkan, menyusukan, menyuap makan sehingga lah saya membesar seperti ini....kalau tiada mak siapa lah saya kat sini....Saya sedar setiap langkah saya diperhati bebas oleh emak saya...dan saya tahu dia redha dengan langkah saya...saya bernasib baik dapat seorang wanita yang bergelar emak kepada saya seperti dia..

Dan terima kasih sekali lagi kepada emak saya sebab dia lah yang memahami dan melindungi saya selama ini...dari segala bencana dan fitnah yang menabur terhadap saya...yang sentiasa menemani dan menanti kepulangan saya...tak terhingga sanggup melayani karenah saya sepanjang saya bernafas sehingga hari ini....

Saya bersyukur yang teramat sebab saya masih ada dia walaupun saya hanya dapat meluangkan masa yang tidak sempurna untuknya...kengkadang terasa dia sedang menunggu saya sepenuhnya...terbayang dimata dia amat sempurna buat saya...bila lihat dia...hilang segala masalah saya...terima kasih wahai emak melahirkan saya di dunia...

Ucapan yang tak pernah lekang dibibir selain ucapan yang menjadi penyejuk hati buat ayah saya sejak dulu hingga sekarang...dia lah peneman saya...walaupun kadang2 saya takut dengan dia...walaupun kadang2 saya alpa dengan dunia keseronokan saya, saya lalai dengan diri saya, saya sering lupa siapa saya disamping keluarga namun dia tidak pernah lekang dibibir menegur saya sehingga kehari ini....saya tahu walau sebanyak mana kemarahan dia kepada saya...dia tetap sayang saya sebagai seorang ayah...dan saya tahu selagi saya masih milik dia segala dosa yang saya lakukan dia lah antara manusia yang akn tergolong menanggungnya..."Ummi tetap ank ayah dunia akhirat"..walaupun kasih syg ummi tak tertunjuk di mata ayah, segala kasih sayang ummi tak nampak dari perbuatan ummi kat ayah...tapi ummi tetap sayang ayh, dan ummi tahu ayah sayang ummi.....kalau dari mana-mana hati yang memerhati ummi dan ayah terasa...maafkan ummi...ummi hanya insan biasa...ummi sorang ank perempuan ayah,....dan ummii hargai itu...saya hanya insan biasa tak terlepas dari kesilapan..."ummi tetap sayang ayah..malah akan sayang ayah sampai bila2...ummi tak trasa ayah marah ummi sebab bagi ummi setiap teguran ayah adalah kebaikan untuk diri ummi...terima kasih segalanya ayah....

Kepada adik beradik yang memahami saya..kengkadang mereka bergurau dan sentiasa membangkang saya tapi bagi saya itu semua perselisihan faham yang mudah di leraikan...dan mereka masih lagi berada bersama saya sehingga dari hari ini dan akan bersama selamanya...Along, angah, kak ida, bujang dan ank buah saya adalah insan yang terbaik bagi diri saya...mereka lah sentiasa akan menolong saya selamanya.....dan mereka adalah tulang berlakang saya....

Tunang saya yang terutama nya saya amat mencintai dan sentiasa merindui dia...walaupun badai yang melanda dan saya akan pasrah...bagi saya ujian untuk saya adalah untuk melihat sejauh mana kematangan dalam diri saya...selain itu bagi saya...ujian tu hanya lah sedikit, jika dibezakan dengan ujian yang datang untuk pasangan yang bertunang yang lain...andainya kekuatan saya ini hanyalah untuk sementara bersama dia saya redha...untuk masa ni berkat kesabaran saya untuk terus bersama saya adalah segalanya...harapan saya adalah begitu...dan kali ini dia hari lahir saya ini dia masih lagi bernafas disisi saya dan saya masih lagi menghormati dia....moga dengan doa dan azam dari kami berkat yang maha esa..saya masih lagi dengan dia..insylah hari ini dan selama nya....hanya Allah yang tahu segalanya.....

Kepada kawan-kawan yang masih lagi disisi...sentiasa menemani dan diapiti...sesekali terasa hati perkara biasa dalam perhubungan...tapi saya masih lagi beruntung dapat kawan yang masih lagi menitipkan doa dibibir2 mereka untuk saya...yang mendoakn kesejahteraan dan kebahagiaan saya dunia dan akhirat...dan kerana ada insan seperti mereka lah saya masih disini....tak lupa juga kepada sahabat yang selalu mengingati saya disaat mereka susah ataupun senang dan disaat saya perlukan mereka...hanya mereka lah kekuatan saya...

dan kepada mu Ya-Allah, aku bersyukur kerana engaku memberiku Kesihatan yang baik, rezki yang tidak putus2, keluarga yang bahagia, tunang yang setia, dan insan sekeliling yang disenangi...Dengan berkat darimu ku masih disini memperjuangkan agama ku sampai ke akhirnya...Insya-Allah...Aminnn

Catatan insan kecil yang mendambakan mu tuhan...
Semoga hidup tidak berkesudahan....
perancangan mu itu pasti....
Ummi Nadrah
18/7/2011
6.30pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan