Jumaat, 29 Julai 2011

Idea manik untuk baju raya...

Salam...lebaran makin tiba...minggu depan dah nak masuk puasa...baju raya dah tempah dah...tahun ni 3 pasang jer...hehehe itu baru gurau2 ja..blm yang serius lagi...oklah untuk tahun ni baju raya seperti biasalah nak jahit manik..hehehe..semua gambar yang saya upload ni adalah gambar baju yang telah saya jahit...tambah manik k....untuk menampak kan cantikkan baju kan itu..berapa banyak kali kan lah kan.hehehehe..

Maaf lah gmbar malas nak rotate...tengok ja lah yek....Baju ni actually dah beli yang siap..dah ada manik..tp manik dia colour hitam..macam tak cantik kan...tak nampak manik tu...saya pon beli lah manik nak tambah kat baju tu..tapi sebabkan semangat terlebih...terlebih pulak buat nyer...3 malam jahit manik ni..ingat tak sempat...tapi stil sempat nak jahit....

Closeup dari dekat..saya letak manik crystal jugak...

Ini baju raya tahun lepas..saya juz jahit kat tangan jer...budget manik...hahahahaha...simple je lah...

Tak pasti jahit ni berapa hari...biasalah orang tak mahir lagi..jahit pon tk berapa kemas sangat...


Baju kat atas ni baju beli dah siap...manik dia mmg puas ati tengok lah...jubah ok...ini bukan saya jahit...



Ini lah hasil tangan pertama saya...saat orang lain nak ada manik kat baju saya pon belajar menjahit manik kat baju...bila tengok macam tak sangka saya yang buat...ini saya jahit 3 hari lagi nak raya...masa tu masih belajar lagi...hehehehe...kat leher, tangan dan bawah baju...


ini pon baju raya tahun lepas...juz jahit kat tangan jer...combination colour yang menyerlah...

Ini baju raya tahun 2009...heheh ni lah yang paling susah nk jahit...saya pon dah tk berapa ingat step jahitnyer cam na dah...lupa..sb lame sangat...


Gambar kat atas ni kalau saya jahit nampak tipu lah..ni jubah saya beli dah siap manik...senang tak payah nak jahit2...

Sekian saya tok kali ini..saya masih lagi mencari idea untuk menjahit manik pada baju raya saya...terutama baju raya saya dengan satu family...baju kosong mesti lah kena letak manik jugak...hehehehe...nak google lah manik baju yang senang untuk saya jahit...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan