Khamis, 13 Januari 2011

MR.CUpid Tersepit masa nak mandi kan dia ngn anak2 dia....

Inilah saya masa tersepit......

Saya : MR. CUPID....Seekor bapak hamster hitam...
Dia : Ms. BerRY-berRY teman sehidup semati MR.CUpid...Seekor emak hamster isteri kepada mr.Cupid dan emak kepada mereka-mereka-mereka (3 ekor anak hamster)
Mereka : Anak kepada pasangan MR.Cupid Dan Ms. Berry-Bery (anak-anak hamster yang selalu kena buli dengan budak amoi si puteri suka mandi...)

Pada satu hari minggu selepas saya sedang lepak2 dalam kincir guling laju-laju saya, saya terasa rumah sangkar yang saya duduk sekarang ini bergegar dengan tahap gegaran itu sebanyak 50x latitud gegan bumi di Padang Indonesia tahun lepas...Dengan rasa hati yang tidak keruan dan juga mereka yang berkeliaran lari dari tempat permainan masing2 saya terus memanggil mereka dan dia supaya dekat dengan saya...saya hampiri mereka dan dia dan dakap mereka dan dia seperti telah lama kami tak jumpa..jajajajaja...drama ja tu...

Setela diteliti dengan telitinya saya melihat tuan kepada memberi makan saya telah mengangkat rumah sangkar kami ketempat pembasuhan di hadapan rumah...saya dah dapat tahu dah tuan pembela saya ingin mengemas dan membersihkan rumah sangkar saya dan memandikan kami semua kerana kami semu telah tidak memandikan diri selama 2 minggu....dan rumah sangkar kami telah dilanda bau yang kurang menyenangkan....

Saya dengan senang hati menenangkan anak2 dan dia dengan berkata "Ummi nak bersihkan rumah kita dan memandikan kita semua"...barulah mereka faham.....

Setelah itu, Ummi telah mengambil kami sekeluarga satu persatu dan memasukkan kami ke dalam raga/bakul...bakul ini adalah besar sesangat dan membuatkan saya dan dia dan mereka menjadi gayat sesangat....saya hanya melihat apa yang dilakukan oleh Ummi..sepertinya dia sedang membasuh rumah sangkar saya...saya lihat kesian Ummi menyangkung dia tepi paip dan membersihkan satu persatu perkakas di dalam rumah sangkar saya...

Setelah sekian lama melihat Ummi mengemas saya pon menoleh keblakang dan melihat mereka sedang bermain berlari2 dia dalam bakul yang besar itu...si dia pula tido sehingga tidak sedarkan diri...saya rasa keboringan untuk terus duduk dan saya telah berjalan2 dan memanjat lubang2 raga itu dengan niat suka-suka....
Tetapi malang tidak berbau saya smbil memanjat sambil masukkan kepala dalam lubang raga itu dengan niat untuk menunjukan kehebatan saya kepada anak2 saya telah menyebabkan kepala saya telah termasuk di celah lubang itu dan susah untuk saya u-turn kepala saya kembali...saya terasa diri saya dlam kelemasan sehingga tidak dapat bernafas dengan sempurna...sya menoleh kebawah dan melihat mereka dan dia sedang menjerit2 menangis kerana saya telah tersepit di celah2 luabang raga itu...hanya yang saya fikirkan adalah mati di sini...saya cuba sedaya upaya saya untuk keluar dari lubang itu dengan menolak-nolak badan saya kebelakang...tetapi saya tidak berdaya lagi...saya hanya mampu berserah dan berdoa supaya Ummi dapat menolong saya...Dalam hati saya menangis....

Setelah selesai Ummi membasuh semua perkakas umah saya, ummi telah pun melihat saya di dalam kesusahan ini...dia terus menjerit dan membebel sebab dia tak sangka saya akan senakal ini....Ummi ingat saya adalah seekor bapak hamster yang baik ja...tp sebenarnya tidak...sya selalu menggigit jari sesiapa sahaja yang menghulurkan kpd saya...saya suka sangat gigit jari puteri sebab dia suka kacau saya...hehehehe.....
Dengan itu ummi telah mengambil gunting utnuk memotong sedikit batang bakul itu untuk mengeluarkna kepala sya yang trsepit di celah lubang itu...akhirnya saya selamat atas pertolongan ummi...Tapi yang saya musykil ni, Besar jugak kepala saya eh sebab saya boleh masukan kepala saya dicelah2 lubang tetapi saya tidak dapat mengeluarkan kepala saya setelah ia memasuki lubang itu.....hahahaha...kalau saya teringat peristiwa itu saya, dia dan mereka pasti akan tergelak terbahak2..tp nasib baik ada UMMI, kalau tak dah lama saya mati...Terima kasih UMMI......


Inilah saya sangat degil walaupon berpura2 baik depan umii...
Amacam??Hensem tak saya??..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan