Khamis, 13 Januari 2011

Kadang-kadang kita takut.....

Assalamualaikum...
Saya dengan ini ingin memmaklumkan bahawa saya adalah sangat2 takot kepada orang....orang yang dulu pernah bergelak pakwe lah yek...tapi dalam bahasa masa saya sekolah dulu diaorang lagi suka gelarkan dengan perkataan 'Balak' ..tak tahu lah kenapa perkataan itu sering diucapkan oleh sekalian remaja pada masa itu....apakah maksud balak???

Balak merupakan kayu yang diperolehi daripada pokok-pokok besar yang tumbuh di kawasan hutan. Kayu cengal, meranti, keruing, balsa, ramin, belian dan mahogani merupakan antara contoh-contoh kayu balak yang popular di seluruh dunia.

Di Malaysia, Sabah merupakan negeri pengeluar utama kayu balak semenjak zaman penjajahan British sehingga tahun 1990-an. Bahkan, Sandakan pernah mendapat gelaran sebagai "bandar pembalakan" suatu ketika dahulu kerana jumlah pengeluaran kayu balaknya yang tertinggi di Malaysia pada ketika itu.

Ha ini lah maksudnya ketika itu...tapi tidak tahu lah kenapa remaja seangkatan aku membuat gelaran begitu rupa...tak pa lah...abaikan ja lah...

yang ingin saya ceritakan disini ialah saya sering takut kekalau ada saja manusia yang bergelar balak saya dulu terjumpa saya tk kisah lah melalui apa cara sekalipun dan dia ingin kembali menagih cinta saya..ya lah disaat2 saya telah bergelar status ni lagi lah saya takot....

Facebook :- huh dah 2 3 kali dah terkena...trus ja saya blok person tu....hahaha bukan apa nak2 pulak x-balak tu mmg tak penah paham walaupun kat dalam FB tu kita tulis status saya 'in relationship' ...tapi dia stil nak chat dengan saya, selalu hantar masage dalam inbox FB tu, apa ke HAL ???adalah tidak sesuai sekali....yang perli2 pon ada jugak ya lah dulu saya yang tinggalkn dia sebab dia yang wat al kan...so dia perli lah tengok saya macam bahagia dengan up-date status FB tiap2 ari kan...so dia mulah lah mengih simpati dan merayu2 sambil memerli tentang hubungan saya dengan dia yang lalu..pastu dia akan cerita balik kenangan manis dengan dia dulu..ishh meluat lah gitu.....x-balak yang macam ni perlulah dijauhkan....sebab nanti takot ada perselisihan faham antara saya dengan Tunang...merana oooo.....

Friendster : dulu saya aktif friendster ni...dululah dizaman dulu kala tapi sekarang ni tidak lagi...saya lebih suka gunakan FB lah...dalam Friendster ni pon ada jugak adik-adik angkat dulu yang rapat giler2 dengan saya dahulu datang ngendeng2 plak dah...opcos lah adik angkat saya tu lelaki...penah jugak bergaduh dengan tunang tentang adik angkat saya ni taw..faham2 lah lelaki ni cepat cemburu nak2 pulak si tunang saya tu bulu kening dia lebat lain macam jer...org kata kalau bulu kening lebat ni memang kaki cemburu...so mmg tak syak lagi lah...sebab tu saya selalu berhati2...dan selepas itu saya sound n trus terang ja lah dengan adik angkt saya ni yang tunang saya ni jenis macam mana..pastu saya dengan adik angkat saya tu sudah tak berhubung lagi dah...sampai lah sekarang...saya pon dah tak aktif friendster lg...langsung tk jumpa dah...Tah idup tah dah mati...Tuhan ja yang tahu...tapi saya doakan terbaik buat adik angkat saya tu...arap dia ingat kat saya lagi...(memberi harapan ni)...

Jumpa kat shoping kompleks atau selisih di jalanan : huh yang ni satu hal lagi...masalah....kalau saya terjumpa x-balak saya kat shoping compleks tu memang merah padam lah muka...tak tahu kaki nak pijak kot mana lagi...nak2 pulak masa tu x-balak tu yang tgur saya dulu dan pada masa yang sama tunang pon ada...gamat lah jawab nyer...faham2 ja lah kan...so tepuk dada tanya selera lah..kalau jumpa x-balak tu dengan pompuan lain, boleh dikategorikan sebagai dia punya awek lah...ya lah sikit nyer mesra pegang tangan pluk2 pinggang, suap2 bila makan, 1 cawan tapi ada 2 straw...tak ke mesra time tu...huh memang hati ni berdesup lah jeloz 1 hal, 1 hal lagi sakit hati...wawawa ya lah tengok dia bahagia lain macam ja..kan3....(kadang2 manusia ada perasaan dengki jugak = SETAN) ha mula lah rasa benci lagi bertambam benci kan...so apa lagi meluat lah...nak2 pulak time tu saya dan tunang sedang dilanda badai kan..1 perasaan yang tk sepatutnya datang tu datang taw...iaitu menyesal asal lah saya putus ngn balak tu...balak tu sikit punyer baik dengan awek dia...siap suap2 makan, minum pun 1 cawan...tak ke romantik gitu..(ha itu perasaan setan tu)..baik lari dari pandangan yang gitu kan....hahahaha kalau saya yang jumpa dan x-balak tu terperasan saya, saya akan lari dari tempat tu sampai dia tak perasan saya lagi..huh...takot ooo....

Orang-orang : orang2 yang penah kita kenal dulu . Tak kisah lah dia orang kampung kita ka, budak sekelas kita dulu ka, jiran belakang rumah ka, cucu tok ad ka, tok mali ka, tok haron ka, tok ki ka...tk kisah lah siapa yang penting ianya lelaki...memamg saya akan tidak pandang dan tidak akan senyum dengan lelaki itu...sebab nanti si tunang terasa hati...mula lah wat muka ketat, senyap ja, jalan melulu ja abeh sume dia langar, yg paling penting tunang saya adalah seorang yang perokok dia akan keluarkan rokok dia dan hisap semacam dia betul2 menikmati rokok itu...korang dapat tak bayangkan macam mana gaya dia isap rokok dalam keadaan cemburu/tension...ha macam tu lah...so lepas tu puas lah nak memujuk....

So maksudnya sesiapa lah yang saya jumpa dan orang tu kenal saya dan saya kenal orang tu.saya akan diam ja...kalau saya pndang pon saya akan kaku...senyum pon tak...tp wat muka bersalah da jugak kata saya sombong nanti...tp itulah hakikat nye..nak jaga hati tunang ni susah...kadang2 apa yang kita wat kita kena ingat hati yang satu lagi kena jaga....tp jangan ingat saya tak cemburu dia cakap atau senyum atau pndang pompuan lain..walaupon pompuan tu dia kenal...saya akan tanya sedalam2 nya...sampai dia cakap 'jangan tanya lagi'...ok bru saya senyap....hehehehehehe...itulah saya.....

Kebanyakan insiden diatas adalah sebelum saya bertunang dan saya masih bercinta dengan si tunang lah...so skrg ni tak da lah masalah orang yang ke-3 ni wat kitaorang gaduh...tapi masalah sampingan yang lain.....


IKLAN

PELAMIN NI CANTK TAK???COLOUR PINK+HITAM.....Saya sekarang sedang buntu tema warna untuk majlis perkahwinan saya ni...Bru ja ckp tadi nk kwin thun depan...hahahah hatiku berubah2..

Nota Kaki : Jangan biarkan hidup kita ini diganggu lelaki misteri.....Insyaallah.....


1 ulasan:

  1. x-balak? tak patut ade semua tu sebenarnya. kalau si suami tahu ape yang kita pernah buat dengan x-balak tu, tak ke dia cemburu? benda yang sepatutnya jadi hak si suami, lelaki lain dah ambil dan rasa terlebih dahulu? mungkin bukan yang berat tapi yang ringan? sekadar pendapat, huhu.

    BalasPadam