Khamis, 13 Januari 2011

Pindah rumah......

8/1/2011...
Setelah genap seminggu 1 hari saya menjadi tunang orang dengan cincin lip lap lip lap warna keemasan dijari ni...seperti mami jarum dah rasa...saya telah membuat keputusan untuk pindah dari rumah yang saya duduki sekarang ini untuk mencari kehidupan baru dengan status yang baru ke rumah yang baru diduduki oleh saya sekarang ini...
Keputusan untuk berpindah ke rumah yang baru untuk diduduki ini adalah sejak bulan puasa tahun lepas lagi....
Ini adalah keputusan yang terbaik dari saya setelah memikir - dan + , baik dan buruk, positif dan negatif semua dan ini lah keputusanya...saya telah berpindah pada hari itu...
Kalau korang nak tahu, saya tak tahu lah apa hangin nyer tunang saya tu sampai dia tak datang2 dan tido sepanjang hari dan memaksa makngah dan pakngah saya tolong mengangkat barang2 saya semua...saya kesian dengan mereka dengan tidak semena2 kena bersusah payah untuk menolong saya mengangkat barang saya yang banayak itu...Si tunang memang tidak berperikemanusiaan dan saya rasa terkilan sebab dulu dia sangat2 beria2 ingin saya masuk kerumah makngah dan pakngah tu...last2 dia tak datang menolong ku pada hari yang telah dijanjikan....
Saya hanya insan biasa dan bukan nya tuhan untuk menghukum..hati saya terlalu lembut untuk terus memaafkan....dan saya telah memaafkan dia...(itulah kelemahan saya)...
Tapi sekarang saya gembira dengan kehidupan baru saya, dengan tempat yang lebih selesa untuk diduduki, semua keperluan diadakan..yang tk cukup ditambah supaya cukup, yang tiada di beli yang baru dan kesempurnaan itu adalah keselesaan...saya diibarat seperti anak emas makngah ngan pakngah...
Tetapi kadang2 saya terasa kehilangan kawan atau sahabat untuk berbicara....Kak liza ngn ecah...rindu lah ngn diaorang...kesian pulak tengok kak liza balik keja dok rumah sorang2..tp nak buat macam mana...ini telah ditakdirkan untuk saya...
Disaat ini saya rasa rindu nak balik rumah yang baru saya duduki itu kerna bilik saya adalah haven bagi saya...sebab bilik saya besar, saya dok sorang2, ada kipas besar dia syiling, ada katil besar sebab selalu tido kt ats toto jer...ada bantal banyak,ada peti ais sendri yang saya leh letak barang2 minum atau makan saya kat dalam tu dan saya tidak perlu untuk turun tangga ke tingkat bawah untuk minum atau makan bila lapar, ada pintu leh tengok budak sekolah balik sekolah boleh skodeng mat2 motor prem-prem motor kat depan rumah tu...leh jengok2 kereta saya didepan rumah itu dengan tanpa bersusah hati kereta diluar...dengan leh mengantung kan gambr walaupun tk gantung lagi sebab makngah kata dia nk cat bilik tu nanti...tp saya seronok sangat sebab saya bila tengok katil saya dengan cadar berbunga english cotton itu, saya akan rasa ingin tido lame2...tanpa sedar diri di atas katil empuk itu...argghhh tak sabarnya nak balik rumah ni ...tidoooooo...room sweet room....
Saya suka rumah baru saya...bukan rumah saya, saya dikira menyewa dirumah makngah dan pakngah future saya...
hehehehehe....

Nota kaki : Makngah dengan pakngah itu adalah mak sedara belah tunang saya...Mereka tinggal berdua saja dirumah itu...rumah mereka 2 tingkat dan mereka jarang sekali mengunakan atau berada dibahagian atas itu...so sebab itulah mereka telah menawarkan saya untuk tinggal dirumah mereka supaya rumah mereka dibahagian atas itu diduduki...hehehehe...Terima kasih kepada mereka....Syukur kepada ALlah kerana kehidupan saya semakin selesa...aminn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan