Rabu, 27 Mac 2013

Checkup 37 Minggu

Kandungan : 37 Minggu 2 Hari/ 9 bulan 1 Minggu
HB : Alhamdulillah 10.00..naik 0.1 jer
Uri/Plasenta :Tak cek pon..
Berat aku : 82 kilogram naik 1.6 kg
Berat Baby : tak cek pon
Air ketuban : tak cek pon
Kesihatan ibu : Muka nampak sembab...
Jantung baby : ok..laju giler bdegup
Kadar gerakan baby : baby cukup aktif
Ubat : Teruskan Iberet

Semalam petang aku g chekup kat klinik macam biasa...ikot appoinment yek...aku memang nak target HB naik ckt...alhamdulillah HB aku dah naik dari biasa...10 dah sekarang...memang target sepuluh...tapi aku try jugak nk target lebih sekurang-kurangnya 11..sebelum bersalin..insyaallah...

Chekup macam biasa...tak ramai pon orang kat klinik..tak yah nak tunggu giliran..ambik darah, test urin dgn chek darah tu kejap ja..tak tunggu giliran pon...

Bila jumpa nurse dia tanya macam biasa...sihat ka tak?makan ubat apa?baby gerak ok tak? dia dah soh prepare tok melahirkan.
Tanda-tanda :
1. Pecah ketuban
2. Keluar darah sikit/banyak
3. Perut sakit/contraction yg kuat selang 5 minit..

terus ja g hosbital jangan lengah2..

Aku dengar macam takot jer...

Memang tak sabar nk jumpa dengan baby ni..tapi masa yang sama aku takot jugak nak bersalin...

Pengalaman pertama ni serah ja lah diri ni...janji aku sihat baby pon sihat jugak...

Kaki aku bengkak sangat sekarang ni...aku pon solat duduk dah..nak sujud tak larat dah...

Baby gerak kuat sangat..kadang2 sampaii sakit perut/geli kat tepi perut

Pagi2 pukul 5 pagi dah guling2 tepi perut...geli taw terus terjaga...

Jalan banyak jer sakit bawah perut...kadang2 terasa baby maraton dalam perut...

dia berpusing2 dalam perut...hehehe sweet kan..tapi sakit ooo...

so far aku ok lagi..cuma jalan terkedek2 jer...pelahan2 aku jalan...

dan jugak aku cepat penat n mengah...

Terasa perut ni berat dah..macam bawak baby twins..

keperluan baby semua dah ok..cm nak tambah2 skit jer...cuma nya keperluan berpantang aku ja blm lengkap lagi...

beg baby ngn beg aku nk g hosbital dah stanby tepi pintu..tunggu masa ja lagi...

Aku counting day skrg ni..hope sempat nak shoping kat expo nanti..

doakan yang terbaik...aminnnn...
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan