Khamis, 21 Mac 2013

Tragedi pagi ni...

Salam....

Tragedi pagi ni buat aku gelak sorang-sorang...aku jatuh dari kerusi yang dah patah atas kesilapan sendiri....tapi alhamdulillah aku ok...jatuh macam nangka busuk ok..

Macam biasa aku bangun pagi pukul 5.30...mandi siap-siap bedak semua tunggu azan subuh..nk solat subuh lah ni...sebelum tu sarung stokin dulu...almaklumlahkan perut dh besar ni nak sarung stokin macam mana pon tak tahu...nak membongkokkan badan ni maun hongeh porut..aku pon angkat kaki...letak atas meja solek kecik tu..pastu kerusi tu macam terpeleok sikit kaki dia kebelakang...
Alah macam kita nk jongketkan dia tu...aku rileks lah sarung stokin..

Tengah syok sarung ja dengar bunyi kerusi patah, pastu aku pon jatuh sekali..aku sempat berpaut kat tiang katil aku..seb baik kan..tapi tak lah jatuh terhempas pon..jatuh dengan cara terhormat..pelahan ja aku jatoh...kerusi tu patah sebelah kaki dia...kerusi plastik kan..aku sempat lagi tengok laki aku terkejut bangun...aku dah megangkang kat tepi katil belah bawah tu...tangan pulak pegang tiang katil..ko bayangkan lah sendiri...kat birai katil tu letak sejadah telekung semua..dia mana nmpak aku..tpi dia kata dia nampak tangan aku pegang tiang katil tu..terus dia bangun...

Berkerut ja muka..tanya aku ok ka tak?aku stil dalam keadaan yang macam tadi..megangkang lagi...pastu dia tanya lagi skit tak?aku cakap tak..terhempas ke tak jatuh tdi?aku cakap tak..pelahan ja jatuh lagipon aku sempat nak berpaut..aku cerita lah macam mana aku jatuh...dia kata lain kali hati2...terus ja azan time tu..dia g ambik kerusi lain..sebab aku kan solat pkai kerusi skrg ni...kalau solat biasa time sujud tu aku tak cukup nafas...lagipon kaki aku kan dah membengkak skrg..bila sujud tu terasa sakit....

Aku tunggu jugak 2 3 minit..takut lah jugak da efect bila jatuh tu..bleding ka air ketuban keluar ka..tapi alhamdulillah..ok...jgn lah nk bersalin dulu..barang baby belum complate 100% lagi...barang2 aku pon tak cari lagi...

atlest biar lah aku lepas nk g expo baby 5-7 April ni kat Midvalley ni...otak nak shoping jer ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan