Khamis, 21 Mac 2013

36 Weeks : Checkup Hospital...

Kandungan : 36 Minggu 2 Hari/9 Bulan
HB : 9.9...Alhamdulillah naik 0.2 dari minggu lepas

Uri/Plasenta : Normal ada kat belah atas
Berat aku :80.4 kg...aku rasa penimbang kat hosbital tu tak acurate lah...
Berat Baby : 2.6 kg...baby naik berat 100 gram jer walaupun ebu mkan banyak setiap hari.
Air ketuban : OK...
Kesihatan ibu : Ebu demam, selsema/tekak bengkak......
Jantung baby : tak chek pon tadi... 
Kadar gerakan baby : kalau banyak makan dia kurang gerak..wawa kalau lapar dia asyik nk gerak..kalau dok depan baba dia...sperti ajak baba dia bermain..skit tulang rusuk aku kena kick...wowo
Lain-lain : Teruskan makan iberat dan juga makan ubat yg doktor bagi...
Pagi tadi tunggu turn memang lambat..kat hosbital ramai giler orang...macam biasa lah aku ambik no sekali bila nak daftar ja uncle kat kaunter tu cakap appt. aku pukul 10.00 so kena datang pkul 10.00 lah macam tu..terus aku sembur uncle tu kalau datang pukul 10.00 pukul berapa saya nak masuk opis?...aku pon cakap lah yg aku dah coll kata nk dtg awal...so uncle tu kata kena tukar appt. kt klinik O&G dulu..aku pon terkedek jugak lah g klinik dulu...tukar appt. baru leh dafta..

Azab tunggu turn...lma giler nak tunggu...9.30 baru dapat jmpa doktor...doktor soh maintain HB jer...pastu prepare barang tok aku ngn baby...jaga makan...bykan makan makanan yang boleh tambah darah dan continue ubat macam biasa..

Aku cakap ngn doktor dah tak larat nk g opis..travel tiap2 hari...tambah lagi badan rasa seram sejuk..nak demam pon ye jugak...sesema + tekak sakit sangat...hidung tersumbat jugak...uohhhh tk selesa..doktor bagi ubat ja...tok 2 hari...tak boleh bagi lebih2..

Aku belasah ja ais macam biasa...laki aku marah giler aku minum air sejuk...sedap ooo..puas minum..
hehehe nak ambik ubat kat farmasi...
beratur punya lah panjang..kaunter pndaftaran kat farmasi tu 1 je buka...mmg lah org ramai....
aku penat kot berdiri nak ambik ubat tu...

kesudahanya masuk opis pon lambat...smpai stesen 10.50...mana sempat nak kejar komuter..
1/2 jam kemudian baru ada komuter...
sampai opis 12.30 ok...terus lembik...oooo aku penat...
seb baik lepas ni tak da chekup hosbital lagi...
juz followup kat klinik ja...alhamdulillah...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan