Rabu, 13 Mac 2013

35 Weeks - Chekup KK

Kandungan : 35 Minggu 2 hari
HB : 9.7... Naik 0.4  dari chekup kat hosbital minggu lepas...Alhamdulillah
Uri/Plasenta :-
Berat aku : 81.5 kg...wow...Naik1.7. kilo

Berat Baby : -
Air ketuban :-
Kesihatan ibu : Muka nampak pucat..
Jantung baby : Ok!...tp tak thu bpa bip dia...
Kadar gerakan baby : terlebih cukup sepuluh gerakan..
Kali ni checkup kat klinik kesihatan kejap ja...daftar pukul 2.30 ptg...pukul 3 dah balik...tak caye kan...aku ingt aku dah lambat...ya lah travel dari KL ke Seremban...sampai pon dah pukul 2 ptg mcam tu... yang pelik orang tak ramai tak macam hari biasa yang aku pergi tu...masa tunggu turn nak masuk bilik nurse tu ada 2 orang ja..bila akak tu masuk aku pulak masuk...kejap ja duduk... eh jap 1 bilik da 2 orang nurse..tu yang cepat tu...

Sampai ja daftar, duduk kejap, timbang berat, pastu g ambik darah, ni best...tak da orang pon ambik darah terus ja masuk..pastu g makmal kencing dulu..dapat result darah dgan kencing sekali...pastu jumpa nurse...sebab apa kejap sebab aku tak payah nak jumpa doktor macam biasa...sebab tak da masalah lain...mcam biasa bila dah masuk tu nurse tu tanya baby gerak ok?makan ubat apa?HB Naik sikit ni....Kawal makan yek...hehehe aku senyum...naik atas katil selak baju chek jantung baby, raba2 perut tgk kedudukan baby pastu nurse ukur lilit perut aku...dah semua duduk balik nurse tulis apa  yang patut...ho banyak guna pen dakwat merah ok...pastu tentukan next appt 26/3/2013 (selasa)..jenuhkan...

Aku tak banyak tanya...tak jumpa doktor so tak da lah scan semua...huh lega...
Alhamdulillah darah naik sikit...aku kan takot nk ngis bila nk dpt result darah tu..takot turun lagi darah..tapi sekali dapat alhamdulillah...
Berat aku horor taw...macam mana lah nak dapatkan berat asal atlest lah kan..ikotkan target nak berat 50kg jer..slim gitu...
Baby gerak sesangat lasak...aku kadang2 sakit perut bila dia gerak..kasar kot gerak baby ni...mungkin dia pon dah tak selesa sebab ruang dah terhad kan...kawan-kawan pon boleh tengok n rasa sendiri baby aku gerak...pukul 5 pagi alarm bunyi mesti baby bangun jugak...ko cuba lah lelap mata pergerakan dia tu buatkan tak selesa...
Mcam mana ek rasa contraction tu?urmm ada yang kata kandungan 8-9 bulan dah dapat rasa.aku pon tak tahu nk beza...
Tapi penah rasa sakit perut tapi bukan nak berak pon..selang 5 minit, 5 minit pastu sakit balik..adalah jugak dalam 3 kali...aku ingat aku dah nak bersalin...dah lah masa sakit tu pagi dalam komuter nk g keja...sebabkan tengah syok tido, pastu tetiba perut sakit lain macam terus terjaga...pastu try jugak tutup mata sebab tak mo pikir...dah lah aku sorang setiap kali nak g keja atau balik keja..takot jugak kalau sakit nak bersalin dalam komuter...
itu ja lah nak cerita...
nti update lagi...bila aku nk start cuti?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan