Selasa, 17 Julai 2012

Start kemas rumah...

Salam...uallssss.....
sekarang ni aku tengah mood nak kemas rumah jer...sebab aku pikir nak raya dah ni...eh pikir raya ja...posa dulu sebelum rasa...tapi?puasa pon tak beh gnti lagi..insylh nanti habis...bak kata nurul kalau tk leh nak habes bayar fidyah jer lorhhhh....tk baik kan gitu...


Ok malam tadi bukak kipas depan rumah sampai 5..yang paling kuat sekali...tapi tak rasa pon angin...maksudnya aku kena cuci kipas tu, buang habuk, lap cecantik, lelicin sampai nampak muka aku kat bilah kipas tu...Tapi??macam mana nak cuci?aku tengah garu kepala ni?aku nak mintak tolong laki aku segan lah...sebab dia pon penyegan jugak...soh basuh pinggan pon segan jugak...ceyyyyy...


Aku kena gagah jugak lap kipas tu...lap cecantik...boh downy jugak biar wangi...hahahahaha....
disebab kan minggu ni last nak makan...selera makan aku membuak2 lah...meh aku list makanan yang aku nak makan?...


Dah tercapai :-

1. Masak singgang ikan - Done! (Masak Sendiri OK)


2. Ikan Masak Tempoyak - Done! (Masak Sendiri OK)


3. Keledek Goreng - Done!...2 3 kali dah goreng...(mak mentua pon dah rasa hehehehe...)

4. Laksa - Done! cari kat pasar..aku ni giler nak makan laksa buat sarapan pagi....


5. Makan Kek Secret Resipi- DONE sesangat TQ mR White....


6. Masakan Emak...Almost done!..yeayyyy..(rondang ayam, rondang itik, sup daging..LOMANG pun sudah...)


7. Garden - Done!..semalam berjemaah ngn perut neny ngn nurul..

8. Nasi Ayam Penyek - Done!..aku makan kat area Dataran Nilai..best jugak Presentation Fod pon cantik...memang dari Jawa gitu..




Belum tercapai lagi :


1. Nasi Arab Damsyik Taman Bourgenvila Senawang...selalu lalu tapi tk penah singgah...

2. Masak Lemak Ketam - Ketam dah beli hari ni baru nak masak..

3. Udang Celup tepung pastu goreng...hurmmm tah lah..


4. Wafle Choc + Peanut....


5. Dodol cair - Mana nak cari?


6. Masakan Mak Mentua..hahahahaha...


Wat masa ni tu jalah aku wishlist  nak makan..lepas ni tak tahulah yek...HEPPP...aku nak makan jek bukan mengidam lah...


Ok lah selamat menjamu selera bila dapat makan nanti...


Dan yang paling tak lupa...


"Selamat Hari Lahir kepada Ummi Nadrah yang ke-_5...


Selamat hari tua....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan