Khamis, 26 Julai 2012

Alhamdulillah

Kakitangan awam dapat bonus raya

PUTRAJAYA: Sebanyak 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar pada pertengahan bulan ini.

Selain itu, kerajaan mengumumkan berita gembira untuk 590,000 pesara kerajaan yang akan menerima Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500. Ia diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam sebagai menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara. Pembayaran bonus dan Bayaran Khas Kewangan itu membabitkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.


“Kerajaan berharap ia meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan serta membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri............


Sumber berita harian Khamis , 26 Julai 2012, 6 Ramadan 1433 H


Salam.... firstly aku nak ucapkan Alhamdulillah atas rezeki yang sentiasa ada dan tak putus2 kunjung tiba...harap berpanjangan..insyallah...pagi ni aku terperanjat bila bace blog meowwers ngan switmanggo tu...ishh biar betul?..terus ja aku google..memang betol lah apa yang diaorang kata dan apa yang aku baca dekat berita harian tu...

Alhamdulillah...baru ja naik gaji, dapat bonus lagi...rezeki berganda-ganda...syukur pada Allah kerana dia yang memberi rezeki...

Dapat lah aku guna duit bonus ni nanti untuk persiapan raya...sekarang ni dalam kepala hotak aku ni dok pikir nak tukar sofa, nak beli kabinet TV , nak beli TV baru leh tak?hahahahaha...tapi yang penting nak beli baju raya..aku nak pakai jubah tahun ni dengan nak beli kuih raya bebanyak..sebab rumah dah ada 3 skrang..so kena beli lebih....Duit raya lagi anak buah semakin ramai skrg ni...

Yang penting kena beringat gaji bulan 8 nanti awal dalam 13/8/2012 pastu gaji bulan 9 nanti lambat 25/9/2012...so kena berjimat jugak lah... 




2 ulasan:

  1. hihih..akak buat minit sal tu..
    <3

    1st raya as husband n wife. balik mane dik?kg husband?

    BalasPadam
  2. loh ya ka?ceh akk thu dulu lah ni...hehehehe..aah sm lah kita...kg sy dekat jer..senawang dgn ampgan jer..pgi raya umah mak usben tghari bru g umh mak saya..akk plak?

    BalasPadam