Isnin, 30 Julai 2012

Cahaya Mata

Tajuk suspen kan...aku pon rasa suspen ja nak tulis ni...suspen bukan apa...kang korang suma pikir lain...OK fine aku belum mengandung lagi...senang nak kata kalau orang tanya 'Belum ada rezeki lagi'..


Tu lah selalu orang tanya kata aku...dah ada ka belum?aku jawab belum ada...
mungkin diaorang tengok perut aku lain macam kot...senang hati ma..makan banyak lah..


Ri tu g kedai makan kawan Mr. White...kawan dia ambik oder pastu terus tanya.


K : Ie dah ada belum?aku tengok orang rumah ko dah berisi(gemuk) dah ni...


MW .Tak tahu lah...Tak cek pon lagi... (wah senang eh jawab gitu)...


K : Pergi lah chek...mana tahu ada...


MW : Nanti lah...


Ok time dialog ni dilancarkan aku ada time tu..baru nak panas Vontot duduk masa tu...aku marah jugak laki aku cakap macam tu...bukan dia tak tahu aku baru ja lepas missP masa tu...nak chek apa nya?..tapi aku tak da lah tanya...aku paham dia pon dah penat dah nak jwab kalau kawan2 dia tanya kan...sebab tu dia cakap macam tu...

Kitaorang dah berkahwin 4 bulan setengah sampai sekarang belum ada tanda lagi....tanda aku nk peknen ka hapa ka?...kami suami isteri memang menanti...tu  belum kira adik2 ipar aku..'siap tanya akk dah buka posa belum ni'...aku geleng ja...faham dah apa diaorang nak tanya...pastu kang ada lah sambung tu...'ada lah tu'... hope so.... family aku yang selalu tanya akk ipar aku ja..dia ada jugak tanya...mak aku tk penah tanya lagi...kwan2 huh...memang ramai tanya dah..jawapan aku  mudah ja...'belum ada rezeki lagi..'....


Sebab apa aku cakap macam tu...sebab kitaorang tak wat pon family planner...memang dari awal kawin memang nak baby..tapi sampai sekarang menunggu belum ada lagi...

Fine ..aku cakap  awal kwin 2 ke bulan ke 3 tu aku memang stress ngn hal ni... nak2 pulak bila dah mengharap tibe2 MissP datang...nak cakap macam mana lagi..aku rasa aku tak da masalah pon...MissP datang OnTIME...lepas tu aku macam dah tak kisah dah...tak da rezeki la...belum lekat kata orang tua...



Aku kadang-kadang kalau tengok baby orang kan aku mesti tak kelip mata tengok...nak2 pulak yang tembam comel2 tu...lagi lah aku suka tengok...blm nampak yang kembar lagi...memang melopong lah aku tengok baby tu...geram ooo...tengok anak orang ja lah anak sendiri belum lagi...kalau g pasaraya ka kan...nampak baju baby cntik2 mesti nak belek..kalau pegi dengan mak aku dia mesti singgah...nak  belik baju tok cucu baru dia...cucu baru dia lepas raya nanti keluar...BOY ok...dah ada sepasang dah cucu dia...cucu dia dari aku ja belum ada lagi...


Aku kadang2 selalu salahkan laki aku...aku salahkan dia sebab minum nescafe...dia memang adict ok...pastu dia smoking...memang aku salahkan dia...tapi aku pikir balik knp nak salahkan laki aku...dh tuhan belum bagi aku rezeki lagi...tunggu ja lah...aku pon pikir jugak tentang diri aku..stress pon ye jugak...travel hari2 jauh2 terkejar2 komuter semua...rest pon kurang semua lah itu pon antara faktor jugak...aku tak leh nak kata apa dah..yang penting sekarang ni aku berdoa ja lah...nak pulak dia bulan yang baik ni aku tak berhenti2  berdoa moga kami suami isteri dikurniakan anak......Huh...muhasabah diri mungkin ada kekurangan tang mana2 tuhan tu lambat nak bagi...doa terus berdoa...


Dan baru2 ni aku cakap ngn Mr. White. :...


Aku : Alhamdulillah tahun ni kira raya berdua kan...

MW : Eh bukan bertiga ka???



Aku : belum lagi... 



Terus tengok luar tingkap...mata berkaca...



2 ulasan:

  1. nad, akak nak call. kasi tips n advise skit. nad sabar k. smua boleh di bawa berbincang...

    BalasPadam
  2. kak skrg nad buzy lah...stress ni...nti dah setel nad msg k akk coll nad...esk lah ni pon dh petang nk blik..TQ kak

    BalasPadam