Selasa, 17 Julai 2012

Epy Buzday To ME...

 
Kita semakin hari semakin berusiakan...
macam tu jugak lah haku...
semakin berusia, semakin debab...
itu hakikat dan realiti..bukan fantasi macam carton hokey...
15 Julai ri tu jatuh ri ahad...
so kebetulan time tu buzday aku yang ke tut...hehehehe...
so kebetulan jugak time tu mak kata nak buat lemang sekeluarga...
tu memang tradisi orang negeri sembilan...
bila nak puasa ja mesti buat majlis gitu...
majlis sambut puasa...dan yang penting mesti lah ada lemang..
wajib OK...
disebabkan arwah wan dah dah da dah...so mak lah yang mewarisi resipi buat lemak arwah wan...
Nasib baik lah mak tahu buat lemang tu..kalau tak kitaorang adik beradik beli jalah...
masa tu kitaorang pelan nak balik pagi ahad tu..
tapi tah macam mana Mr.White cakap balik kampung malam sabtu tu...
tido kat kampung..aku pon talifon emak kat kampung...mak kata angah pon dah sampai...
urhhhh aku teruja nak balik kampung...
Mr. White pon 1st time balik kampung aku...
sebelum ni tak penah pon balik..sebab kampung kita tak cantik..hehehehe....
sebelum balik tu kitaorng pergi dataran senawang dulu...
ambik kek kat secret resipi tu....opkoslah Mr. White yang belanja...
bila smpai ja kampung dok borak2 lupa dah pukul 12...hehehe...yeayy buzday saya...potong kek lah...
kebetulan jugak time tu buzday along dengan buzday mak sekali...
tiup lilin tapikan ada makluk yang kacau tiup sekali...



budak tembam puteri tu lah...sibuk ja nak tiup jugak...
dia dah reti dah buat peace sekarang ni...asal tangkap gambar ja nak peace...
tengok lah dia dok mengadap kek aku...macam buzday dia pulak..


  

NI lah kek aku...eh asal terbalik ni...kitaorang buat biasa2 ja...makan kek biasa ja..
tapi kek sedap nak mampos...manis ok...memang sedap sebab mahal...
aku nak wat wishlist jer...tapi over lah pulakkan...
biarlah aku ja tahu...
dalam kereta masa perjalanan balik tu Mr. White tanya aku...

MW : Ambik lilin tak?
Aku : ambik
MW : brapa?
aku : 5 batang ja?sambil tunjuk...
MW : npa sikit sangt..napa tak ambik 25 batang?
aku : giler pa?...org saja ja ambik 5 batang...umor orang kan baru 5 tahun..buang lah yang 20 tu?
MW : perasan nak muda... (sambil menonong ja bawak kereta)....

Haha...patutnya kau ambik 2 batang lilin besar sikit, dan 5 batang lilin kecik..
tapi aku mintak 5 batang ja...hehehehe...
bila lagi rasa nk muda..tahun depan umor dah meningkat setahun pulak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan