Jumaat, 20 Julai 2012

Salam Ramadhan Kepada Semua Umat Islam...


Alhamdulilah....
hari ni last bulan Syaaban...
esok bermulalah Ramadhan...
sayu jer hati ni rasa...
actually sblm ni tk rasa apa2 pon..
tapi malam tadi tengok Semanis Kurma...tgk Uztazah Siti Norbaiyah dengan suami di bercerita tentang bulan Ramadhan ni...
masa tu tak berapa rasa sangat lagi..hati kering kan...tapi hari ni dok kat opis dah terasa dah..
esok nak puasa dah...
Aku pikir 1 ja.... Macam mana kehidupan aku suami isteri bila bulan Ramadhan esok...
Mesti kelam kabut...

aku mesti penat...MASAK MASAK MASAK.....Sahur dengan berbuka...
ya lah dengan masa aku pagi2 bangun masak...pukul 6.15 pagi dah keluar kejar komuter pulak nak g keja...balik keja puncual pukul 5.00 petang...nak kejar komuter pukul 5.05 petang pulak...klu terlepas jawabnya aku sampai rumah pukul 7.30 malam...bayangkan..kalau time tu aku balik..smapi rumah...bila nak masak?bila nak makan?yang paling kesian Mr. White lah...dia dah lah meniaga giler2 bulan puasa ni...balik penat, puasa lagi mesti nak makan..tapi masa tu aku tak siap lagi masak...belum tentu siap pukul 8 mlam..dan dia jenis tak suka beli/makan kat luar..nak jugak aku masak...aku faham tanggungjawab aku kan tapi aku rasa memang penat...agaknya kan aku kurus tak bulan puasa ni nanti?doakanlah k...tapi malam tadi Uztazah da cakap...isteri kalau masak wlaumacam mana penat sekali pon ingatlah bahawa kita masak tok keluarga adalah satu pahala..senang2 ja dapat pahala dalam bulan Ramadhan...semangat2...

Dengan itu aku nak ucapkan Selamat Berpuasa bagi semua Umat Islam seluruh dunia amnya, suami haku, mak n ayah, mak mentua dan ayah mentua, adik beradik dan adik beradik ipar, saudara mara khasnya dan tak lupa kepada kawan-kawan aku, member opis, dan juga kepada bos aku...Selamat berpuasa..

Ahlan wasahlan Ya Ramadhan....




Nah bace ni jangan lupa...take note yek...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan