Khamis, 31 Mei 2012

Review :- Hantaran

Salam...hyeeee selamat pagi..pagi ni macam terasa nak menaip jer...aku cari lah bahan tok dibuat bahan dalam blog aku ni...aku jumpa gmbar hantaran aku..huhuhu...so aku pon tulis lah idea tok buat entry bkaitan hantaran aku ni...hantaran ni semua aku yang buat...handmade sendiri...aku buat simple jer...sebab aku bukan creative pon..apa yang terbayang ja aku buat...ok lah jom kita riview 1 demi 1...


 Hanset.... 

 Jam

 Spek mata Rayband dengan Tali pinggang..

 Sireh junjung...Sponser by Kak Mas dgan Ifah

 Coklat dan gula-gula sponser by NENY...

 Kasut..

 Buah-buahan...

 Set Haruman...ha set ni lah yang best..pagi waktu aku nak nikah baru g beli...ikotkan pihak lelaki nak beli ...aku tunggu dah seminggu dah nak nikah dah pon tak sampai2 jugak..last2 aku soh adik aku g beli pagi sebelum nikah tu...

 Kek..sponser by bakal adik ipar..


 Jom kita kira kos nak buat hantaran ni yek.....

1. Bekas hantaran :- Sponser by CC Zahrah

2. Bunga :- 1 tangkai da 5 kelopak 
                 1 tangkai RM 3.90 - 10% = RM 3.51
                 7 tangkai x RM 3.51 = RM 24.57

3. Polistrin (betul ka aku eja ni)... recycle angah punya dulu

4. Kertas pembalut polistrin :- 1 keping = RM 2.50
                                            5 keping x RM 250 = RM 12.50 (banyak  berlebih sebab guna sikit ja...

5. Gabus tok cucuk bunga :- 1 gabus = RM 1.50
                                          3 gabus x RM 1.50 = RM 4.50 banyak lebih guna cucuk bunga dalam 
                                                                          pasu kecik ...

6. Manik rantai :- semeter = RM 3.00
                         5 meter x RM 3.00 = RM 15.00..aku rasa guna dalam 2 meter ja...tok letak atas 
                                                                        bunga tu...yang lebih tu puteri buat main...

7. Barang hantaran :- anggaran aku dalam RM 1500.00 + barang perhiasan  RM 57.00 =  RM 1557.00

RM 1557.00 murah kan...ni kos yang aku keluarkan masa beli barang buat hantaran...cuma aku beli dikit demi dikit dahulu...macam kasut tu masa aku beli time raya, spek mata tu aku beli hujung tahun,...tali pinggang tu aku tak ingat beli bila...yang betul2 aku beli masa nak majlis ni Handset, Jam tangan, set haruman dengan buah aja...yang lain tu aku prepare awal2...

semua kos yang aku total tu tak termasuk yang sponser..yang sponser aku tak kira..nama pon sponser...

aku beli barang-barang perhiasan macam bunga,  gabus, kertas pembalut dan seantaranya dekat FAH LEAN Balakong...klau da member kad dapat less 10%...


2 ulasan:

  1. eh ade name i la as sponsor awwwww ;p

    mi... salute la hantaran tak sampai 3k.. wah!!!!!

    nk idol ummi la... wink wink wink~

    BalasPadam
  2. hehehe hntran biasa2 jer...pling mhal pon anset je...yg lain tu yg puluh2 jer...hehehehehe....lainlah letak kamera, laptop ke apa ka...mmg ribu riban lah...

    BalasPadam