Khamis, 31 Mei 2012

Permata Yang Hilang Kini Dijumpai...(inibukanentrpromote)

Gambar sumber google
 
Mesti ada yang tahu tentang buku ni,...ditulis oleh sorang blogger jugak...kalau nak tahu sila cari kat label sebelah wall blog aku ni...aku beli buku ni 24/5 ri tu...25 ja buku tu sampai...sonok taw...bace dan fahami...buku ni mcam novel tapi banyak menylitkan tentang hal-hal agama itu yang aku suka bce...

Tajuk dia memang ngeri sikit...sebab tajuk tu lah aku bace buku ni sorok2 dalam tren...sebab buku ni lah tengkuk aku sakit bila bce dalam tren...hahahah korang paham tak...???...kalau tak paham sila google sendiri tentang tajuk buku ni..."Permata yang hilang"...buang perkataan "kini dijumpai" tu...mesti buku ni akan bertukar kulit buku...

First aku nak bagi tahu walaupun buku ni buku berkisarkan agama untuk diri sendiri tapi jangan salah paham kalau korang try google nama penulis ni, tp tk da pun tulis jawatan dia sebagai ustaz...yess dia bukan ustaz...tapi dia dapat hidayat msa bujang dia selepas 3 orang tabligh datang jumpa dia tok ceramah tentang amalan agama paling rendah....so sejak dari tu dia timba ilmu agama sampi sekarang dan menulis tentang semua pengalaman hidup dia berkaitan agama dan diselitkan lawak jenaka untuk aku terus membaca.....

Buku ni ada 4 bahagian setiap bahagian ada bab2 dia...setiap bab best bace....sekarang aku tengah sonok membaca...dah sampai muka surat 200 dah pon......

Masa first beli tu suami aku macam menentang sikit..sebab dia kata buku ni tak sesuai aku bace...tapi aku bantah sekeras-keranya dengan cara...diam jer...sebab akau tahu.Allah gerakkan aku tok beli buku ni bersebab....sebab nya Allah knows the best for me...opkos lah aku dia kang aku bantah kan derhaka pulak pada suami..hehehehe.....

Heyy buku ni ada jugak lah cerita tentang perempuan, hak2 perempuan, kisah isteri penulis sendiri dan sifat2 perempuan yang penah penulis kenal dalam buku ni...boleh jer nak bace perempuan ni..bku ni ada 18sx sikit je...tapi tidak lah mendalam...org belum kawin pon buleh jer bace...tak salah eh!!!....

Masa aku oder buku ni aku da wat permintaan dekat borang oder tu...minta penulis sign sikit kat buku ni...dan masa tu jugak aku minta dia tulis kata2 nasihat untuk aku terus berada di jalan Allahn ni...nak tahu tak apa penulis tulis tok aku?...

"Apabila Doa Dalam Al-fatihah Wajib Memohon Hidayat...Apatah Lagi Usaha Atas Hidayat tu"

-Hamka...24/5/2012-

 

Korang paham tak???aku mula-mula bace 2 3 kali jugak..aku bace...tapi bila aku tanya suami aku dia lebih paham dari aku...dia bace sekali ja pastu dia terus buka buku tafsir al-quran...cari surah al-fatihah...pastu dia terangkan kat aku...baru aku faham...terus ja aku teringat permintaan aku masa aku isi borang oder tu...hahahahaha...TQ suami aku..seb baik ada penterjemah...kalau tak aku jadi tikus dalam sangkar ja lah...bace ja tpi tak thu makna....

frames
[1] Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2] Pujian bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3] Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4] Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5] Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6] Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7] Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang dimurkai ke atas mereka, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

aku sertakan surah dah terjemahan...harap korang paham...sebab aku takut bila aku terangkan korang tak paham....tapi untuk makluman ini yang suami aku cakap...dan lebih afdal kita jgan merujuk pada 1 tempat ja...lebih baik kita tnya pendapat yang lain....aku try cari ustaz atau ustazah tnya tentang maksud yang penulis tulis kat aku tu...sebab aku nak tnya penulis aku sendiri malu..hahaha...

Ok lah kalau korang nak beli harga buku sampai hari ni...RM 25.00 esok dah jdi RM 29.00...nak tahu lebih lanjut sila buka blog keretamayat....

Himpunan nota-nota agama untuk diri sendiri dan soalan-soalan yang kau cuba jawab sebelum naik kereta mayat...-hamka- ..

WOHA!

3 ulasan:

  1. mi... still blur n tak paham maksud... leyh ulas sket *rendahnye rase bile bab2 agame slow plak nak faham*

    BalasPadam
  2. nti umi buat entry baru k...ulas maksud...tp tk thu lah kmu phm taw tak..sb nurul smlm tk phm sgt..ummi pon ssh nk eksplain....tp dgn syrat..umi juz tnya koie sorg ja mksud dia..so mgkin ada pndapt lain..sila tnya org lain yg lebih tahu mksud dia...jz sharing is caring....

    BalasPadam
  3. bukan ke buku permata yang hilang ni ada 2 je..warna hitam dan putih?? aku tgh cri warna hitam atau pun xkisah la warna ni pn..mcm mna nk dpt kn buku ni??

    BalasPadam