Khamis, 10 Mei 2012

Review : Gambar my nikah...

Salam kawan-kawan....dah sebulan lebih dah aku kawin..msuk minggu depan dah 2 bulan jadi perantin....sekarang ni aku juz nak kongsi gmbar dari OP aku...gambar waktu nikah jer... semua gambar ada cerita taw...hehehehehe... ikotkan perjanjian masa nak nikah tu tok imam soh semua family kedua-dua belah pihak datang sebelum asar...kan aku nak nikah selepas asar...kiranya lebih afdal lah family kedua-dua belah pihak sama-sama berjemaah dengan jemaah masjid  sembahyang asar sesama...tapi malangnya pengantin the vas lah sangat lambat meke-up...so semua nya lambat...sampai ja kat masjid pon dah nak pukul 5...tu yang kelam kabut tu...

Ni masa baru sampai masjid tu..kelam kabut sebab rasa dah lambat...
pengantin masuk masjid dulu..tinggal semua..mak ayah aku pon tinggal jugak kt blakang....
kelam kabut punya pasal...

 OK...diaorng 2 orang ni jadi pengapit aku dari awal hingga akhir majlis (bkankekasihawaldanakhir taw)..
TQ to Neny ngn Nurul...bagus diaorang ni...mendengar arahan...kusyukkan....

 Ni lah perantin lelaki nyer....muka pucat jer kan..tp dia kata muka dia tenang...
ikotlah yg mana satu pon....

 Ha time ni jangan cerita lah macam mana aku rasa...takott giler...aku berdebar ja tengok tok imam tu...walaupn bukan aku yang nak angkat nikah...entahlah...yang pakai baju hitam tu nenek sedara...

 Ni time tengah nikah...Ijab dan Qabul tengah berjalan...

 Alhamdulillah...selamat ijab dan qabul aku..tp kan time ni kan aku rasa macam ada satu kuasa masuk dalam diri aku...rasa lain taw...aku rasa mcam kat awangan jer.macam aku rasa aku tahan nafas aku masa tu.....masa semua saksi kata "SAH" ja dan tok imam pon mengesahkan aku rasa mcam ada angin bertiup kat dalam hati aku...agaknya tuhan tu tiupkan sesuatu untuk aku...sbg peringtan aku bukan milik keluarga aku, tapi milik Mohd Khairillah Mohamad Daud...ha takot kan...tp kenyataan dan aku rasa sendiri...ketaatan ku hanya pada dia suamiku dan keredhaan nya adalah keredaan aku jugak...but not least...huhu dosa aku dia tapis dulu dan juga tanggungjawab aku bertambah...that the fact.....

 Alhamdulillah...aku dah jadi isteri kepada suami ku...jalan untuk aku ke syurga dah beralih arah...


 Hai husbund.... 

 Ni masa batal air sembahyang......

 
 
 Time ni dah boleh pegang-pegang yek...berlaga-laga pon dah muleh..hehehehiks...

 Part of me.....

 Ahaks...ni masa dah balik umah dah...pose dulu 2 3 keping kat pelamin...

Ni kesayangan aku ni..pantang jumpa kamera..mood dia akan senyum jer..hehehe..
adik maklang sayang adik..paklang rindu adik..hehehehe


Ni aku nak citer tentang kelemahan masa majlis akad nikah ni...al-maklumlah manusiakan..dah rancang elok-elok mesti ada yang tak kena...'Sesempurna mana pon kita aturkan dalam kehidupan mesti ada cacat dan celanya kerana dia adalah penentu segala"...
  1. Tak deal betul-betul dengan mak andam aku tu..dan yang paling terlalai sangat aku tak da no contact dia...dia pon cerita dgan aku masa datang tu baru dia coll abg ikmal (vendor) yang majlis akad nikah lepas asar...dan masa tu dia datang dalam 2.30 ptg cm tu lah...so lambat...atleast waktu selesa 2-3 jam tok bersiap ok...
  2. Tetapkan siapa nak pergi masjid, siapa yang nak stay jaga umah....masa aku tu ok jer..cuma diaorgn kelam kabut tk siap lagi..dah last minit baru nak siap...
  3. Siapkan semua barang-barang yang nak bawak dan tentukan siapa nak bawak...time aku tu kelam kabut jugak...sehari sebelum baru nk tangkap gambar tok bagi kat tok imam....pagi nak nikah tu aku siapkan duit tok bagi tok imam...kt Nogori RM 180..termsuk upah saksi 2 org, upah tok imam dan semua bayaran legal2 lepas nikah...jadi mangsa time tu kak Dayah..hahaha...dia yang pegang beg duit gedabak aku..dalam tu ada gambar, duit dan juga yang paling penting...KAD PENGENALAN...
  4. More rileks lah beb....aku time tu rasa gelabah sesangat....
  5. Jangan lupa contact semula tok imam ko tu..ye lah ko mesti book dia 2 3 bulan sebelum...pastu ko senyap... itu lah kelemahan paling ketara...dan aku rasa menyesal smpai sekarnag...2 hari sebelum nikah tok imam yang call aku..remind aku tentang nikah ri Jumaat tu..owhhh aku segan gila dok ligan majlis lain, NIKAH adalah penting OK...aku segan ngn tok imam tu....
  6. Kena selalu contact OP jugak...ni tak OP aku tak tahu waktu bila nak nikah...sb time nikah opkoslah dia kena ada....
  7. Atleast barang yang nak bagi ke perempuan...contohnya masa nak batal air sembahyang tu...aku OK jer benang yang ada kat cincin n gelang aku tu..tp laki aku terkial-kial nk bukak benda tu...aku cakap ngn dia tk pa..sarung ja nti buka....
  8. Hantaran...aku lemah betul...mis komunication tentang hantaran ni..aku nk hantaran tu bagi time nikah..bawak g masjid..tp sampai masjid aku tengok 1 hantaran pon tak da..pihak lelaki pon sama...last2 tukar masa majlis masing-masing nanti..jawabnya sirih junjung aku layu nak ke hari ahad tu...dan jugak...gambar hantaran idok lah adanya...sedihkan...
ok itu ja lah yang dapat aku kongsi...mungkin ada yang tertinggal n aku tk ingat lagi...bagi mereka yang bakal melangsungkan perkahwinan rancang lah bebetul n buat lah sehabis baik... kita hanya merancang dan tuhan yang menentukan.....

4 ulasan:

  1. BESE LA MI...kurang sane sini tu kite bkn leyh kawal sume kan.. dh rancang berbulan2 pon mesti de cacat cela sket... normal... take it easy... yg penting dh selamat di ijab kabul kan... ken ken ken.... hikhikhik

    BalasPadam
  2. mmg pong...jnji dh selamat dan sah huhuhuhu....2 bulan dah pon...wawawa

    BalasPadam
  3. haah laa. byk gmbr kitorg. hehe

    anyway, kamu cantek sgt!!

    BalasPadam
  4. mmg byk...setiap gmbar ada lagu..wawaw...wey nk copy gmbr dtg kat aku...hehehehehe....aku cntik sb makeup..wawawa..

    BalasPadam