Khamis, 10 Mei 2012

Honeybulan - Part 1

Nie honeymon aku ngn Mr. White yang pertama...untuk kali ini lah lain kali tak tahu la kalau ada lagi taw tak...overall perjalanan memang ok...awal-awal tu macam putus asa dah sebenarnya sebab boking hotel last minute kan...n last minute jugak baru dapat hotel... Destinasi honeymoon yang pertama ni kitaorg pilih Pulau Langkawi, Kedah.....Dari Seremban ke Jeti Kuala Kedah ke Pulau Langkawi...perasaan....BESTTTT...sebab dulu masa bercinta tak le nak g memana..g dedekat jer... ok lah jom lah kita tengok gmbar yek..


Tak tahu nama tempat ni...tapi tengok dari jauh jer....lalu kat sini...cantik sangat sebab banyak bot-bot/kapal layar dan lain-lain lagi kat sini...laut biru bot putihhhh...owesome....masa ni ontheway nak g tempat Kereta Kabel....mesti jumpa tempat ni...

 Ni pon jumpa jugak...kuda atas batu....
 
  
 Masa nak pergi ke tempat kereta kabel nikan...memang sesat barat...sebeb signbord yang ada dia tak tulis kereta kabel...juz ada signish jer.dia tulis pa tah...ada village2 tu.......follow dari situ jalah...memang lah ada map kat tangan aku...tapi bergaduh jugak nak bace map tu...dulukan geografi aku fail....

 Bila parking kereta nampak lah kios-kios jual topi ni..ha dok kat sini lame jugak taw...Mr. White dok pilih topi....harga topi RM 22.40 tapi bila masuk ja kat area kereta kabel tu...bnyak kedai kat situ jual RM 12.90 jer...ha tu lah lelaki..bukan nak jalan dulu main beli jer..kan dah kena tipu....aku gelak jer...nak kutuk lelebih laki aku pulak kan...

  
 Bila masuk ja pintu gerbang tempat ni mesti jumpa dengan kuda ni...kt sini da servis menunggang kuda taw.....

  
 Al-kisahnya bila sampai ja kat sini kan...keta kabel tak beroperasi selama 2 minggu...under contration katanya...aku ngn hampa buat muka sedih..punya lah susah nk cari tempat ni..bila sampai tak beroperasi pulak...hampa ja rasa.....

 
 Ok lah ambik gambar ja lah...pemandangan gunung mat cincang kat belakang tu....jadilah daripada tk da...

 Ni gambar keseluruhan tempat dengan kabel kar tu.....

  
Ni kawan baru kitaorng...MR. GIant FIsh...hahahaha...besar ooo...lagi besar dari aku...

 Ok lah itu ja buat masa ni...nti citer lagi yek...
Next entry HOPING ISLAND pulak yek....
tungguuu...





3 ulasan: