Rabu, 28 Julai 2010

Kerja-kerja yang dijalankan dari masa ke semasa

Salam all....mula2 layan lah gambar ni dulu k.....



mesti korang dh dapat agak kan apa yang aku nk cerita ni...
ni sume tntg keja aku sbg sorang Pembantu Asistant atau lebih dikenali sebagai PA...
ha! apa???tk dpt tgkap jugak apa itu PA????...Secretary thu tk???itulah dia keja aku...
Layan karenah BOS2 ni...
Pengalaman aku tok 2 tahun kerja ni aku dh jaga 5 orang bos termasuk yg sekarang ni...
itu belum dikira waktu masa wat Latihan Praktikal dulu kan....
4 org Lelaki
1 Perempuan.....
mmg diaorg ni mcam2 ragam....
dan yang paling senang...aku jga bos yang sekarang ni lah...
tk byak keja, tk pndai marah, klu dia arah pa2 kerja ngn kita...kt leh trima...
N 1 ja aku suka berkerja ngn dia ni..sb dia very2 friendly..bkn ngn aku ja...ngn suma staff.....(Eh tk leh nk puji lebih2, nti dia jmpa blog aku ni kembang dia kena puji)....wawawa....
tp dia mmg best lh....sb tu lah BF aku jeloz ngn bos aku ni...hahaha...sb dia adalah...biarlah rahsia....

so tugas sbg PA ni mcm2 lah kan....
klu kena marah ni mmg slalulah...bkn bos mrah tp org lain marah...
arange surat, arange fail2, arange apoinment dia, mesyuarat dia, handling talefon n yg pling aku tkott....arange meeting...skali lagi aku ulang MEETING...huh...yang ni wat aku ketaq ni...lately ni bos asyk nk wat meeting ja..so aku lh org first yg dia akn cari...soh aku arange ini lah, itu lah...so itu tk pa...itu sme slah 1 dari senarai tugas aku... N yg ni aku nk crita....kerja2 yg diarahkan dr ms kesemasa....hahahaha...ni yg berat bagi aku ni....
Tadi ada meeting unit....
TERGEMPAR jgk lah...
bos soh aku oder makanan...
So bl ckp last minute ni..tk leh nk oder lah...
huhuhu...muka ni lah yg kena wat air n beli kuih kat bawah...
preparation sblm meeting...kerja2 yg diarahkan dr ms kesemasa....


ni lah keja aku...lepas meeting...basuh pinggan ngan cawan ni....


ni masa meeting berlangsung.....

huh...sbar ja lah...yang tk best nyer tu...bl pas meeting ja kena wat Minit Mesyuarat tu pulak...dah tu perbincangan dalam meting tu berkaitan kerja2 Mekanikal...klu bab latihan ka, SSR ka, Kursus ka aku thu lah...klu bab pelik2 ni aku pon garu kepala...klu aku dh malas sangat nak buat...aku akn buat sehari atau 2 hari sblm meting...tp klu meeting tu 2 bulan kemudian...kompom aku tk ingt dah apa perkara yg berbangkit dalam meeting tu...walaupun aku catit...huhuhu...
Untuk adik2 junior PA aku sume...
jgn lah wat macam akk ko ni wat....
susah ja nti...
tp kalau dah M tu meresap terus sehingga kerongga2 sel2 badan korang...
tk dapek den nak tolong e do...
so buang lah sikap M = MALAS tu k....
hehehehehe

Nota Tangan : Apa pun kerja yang kita buat...ingt kita perlu mencari keberkatan dalam perkerjaan itu....sekian...TQ....

3 ulasan:

  1. yo laaa..... tp aku pn paling benci meeting... sbb mesti jd mangsa amik MINIT.... aku benci minit dari POLI lg......

    BalasPadam
  2. ummi...pa tu bukan pembantu assistant..personal assistant syg...hehehe..lgpon korg sekarang sudaa naik pangkat...tu yang tambah keje...ahaxxxxx

    BalasPadam
  3. hahahaha...sm ja eny...huhuhu...pembantu jgk...wawawa...
    nrul...th pon...aku asa cm shock lh ambik minit..hehe

    BalasPadam