Selasa, 19 Ogos 2014

Perihal Pengasuh Anak.....

1st sekali bila Uwais lahir...sampi umur 2 bulan 2 minggu aku jaga...
Fine jaga anak sendiri opkos senang hati...

Tpi bila dah nak masuk keja kan lepas 3 bulan bercuti fikir sapa nak jaga Uwais...
Makcik sedara Usben ofer nak jga dengan syarat...dok dengan dia....
bincang suami isteri.......SETUJU...

Bermula hidup baru hari jumaat lepas kerja balik Seremban bawak Uwais...2 orang taw...
Tabah ja aku masa tu...pikir dugaan nak besarkan anak macam ni lah.....
hari Ahad malam balik KL balik...kali ni ngan baba Uwais...join skali...setiap minggu Ok...

Bila Uwais dah masuk 9 bulan mak mentua cakap nak jaga...hujung bulan 1 hari tu...
bertabah lagi aku angkut barang 2x balik Seremban....
Tapi hati ada senyum lah..sebab dah tak yah nak berulang tiap2 minggu...mencabar ok sb mcam2 dugaan perjalanan pergi balik aku tu...

Mak mentua 3 bulan jer...pastu dapat taska untuk Uwais..

Aku berat hati nak anta anak kat taska...Tapi terpaksa..sedapkan hati sebab kat taska tu dia akan belajar macam-macam ilmu...berat hati nie...kes2 kat taska ni macam-macam....

Awal bulan 5 hantar awal bulan 7 aku tak hantar dah..
Sebab taska tu tak memuaskan hati kitaorg suami isteri...opkos lah kita nak tbaik untuk anak2..
- taska kotor..
- Tak kemas..
- Taska jadi rumah kepada tuan taska..anak beranak tido makan minum sme kt taska.
- Uwais dalam masa 2 bln tu 3 kali demam...aku asyik EL jer bila dia demam...
- bukan tuan taska yang jaga tapi anak2 tuan taska yang jaga...
- pembelajaran semua tu tak da...
- Uwais makin hari makin kurus, makan ka tak aku tak thu lah...susu kejap ja hbis...sedih btl...
- bukan taska OK pusat jagaan kot..tapi aku memang lemas tengok...

Decide benti taska...bulan puasa adik usben jaga walaupun tak se baik nya sebab dia pon pada masa yang sama jd kerani kat pej bapak mentua...

Sampai sekarang dia yang jaga...dok umah mak mentua...tapi tu lah...aku tak sedap hati...sebab nanti bila adik dia tu dapat kerja..sapa nak jga Uwais...ngan baby next year..

Aku paham sekarang bukan senang nak cari pengasuh...kalau boleh nak soh pengasuh tu jaga Uwais ngan Adik baby ni sekali nanti....

aku tak mo dah anta anak kat taska..cukup lah sekali tu...pengajaran buat aku..

Sekarang kitaorang suami isteri tengah cari pengasuh untuk Uwais...

rasa macam nak ambik Maid ja jaga anak2 ni nanti..tapi aku kena pikir panjang tentang ni...

ada tak kawan-kawan yang tahu ataw ada contact orang nak jadi pengasuh area Seremban, Ampangan...

Tolong lah kitaorng dah mati akal dah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan