Selasa, 20 November 2012

Selera ibu mengandung....

Beza dari awal mengandung hingga sekarang...
Awal trimister dulu semua tak nak makan...
Pandang makanan dah tak selera...
Nafsu nak makan tu tak da...
boleh ja tahan makan apple jer...
Kalau kat ofice beli ja sarapan pagi mesti tak abis...
Behoon + Pegedil, Nasi goreng ...
Mesti berlebih...tgh syok2 makan terus patah selera...
boleh kongsi lagi dengan kawan-kawan makanan tu....

Tapi sekarang...tak da lagi dah...
semua nampak sedap...
Semua nak makan....
Mulut ni mengunyah jer keja nyer....
Kalau dah mkan kan, pastu duduk kejap ja...
mesti cakap ngn mr. white "lapar lagi lah,..." sambil tu gosok2 perut...
hehehehe.....
Nafsu makan sekarang ni mengelodak....
Kalau kat ofice mesti beli buah...
kalau tak beli buah rasa tak sempurna makan tengahari tu...
Tapi yang obiosnyer lah...
Aku akan makan berulang....tak boleh nak makan sekali banyak....
mungkin sebab tu aku cepat lapar walaupon lepas makan...

Mr. White kan sekarang ni dah kurus giler...mungkin selera makan dia tu kat aku...
kalau dulu dia makan bertambah-tambah...sekarang ni tak lagi...
kalau hari cuti tengahari dia tak nak makan...
so sebelum masak aku akan tanya samada dia nak makan taw tak...
kesian kan...dia memang kurus sekarang ni...muka pon cengkung...
ya lah masa dia selera nk makan dulu pastu puasa bulan ramadhan...
buka puasa kalau lapar makan kalau penat dia tak makan...
masa raya pulak aku mual-mual....
masak tak boleh sangat...sejak tu dia makan luar ja...
makan kat luar kenyang mana sangat lah kan...
bila aku dah selera nak makan, dan dah boleh masak dia pulak tak da selera...
tu yang kurus tu...perut kempis ja... 

Sekarang ni kan musim buah Durian ngn rambutan...
Owhhh aku giler...
2 minggu mintak buah durian dkat Mr. White...arap lah nak dapat...
g kampung dia ada...tunggu-tunggu tak gugur2 pon...
last2 ayah aku yang datang rumah bawak buah durian...
macam tahu2 ja kan...mula2 takut nak makan...makan 4 5 ulas ja...
tu pon kongsi ngn anak buah..siap buleh belumba lgi degan dia...
Ya lah orang kata masa mengandung ni tak boleh sangat nak makan durian...
takot baby panas kat dalam tu...
Aku was jugak nak makan...tapi ayah aku kata makan ja lah 3 4 ulas...skadar merasa...
sejak dari tu ada ja yang hantar durian...mak mentua...makcik mr. white datang hantar...
jap g bapak mentua datang anta puas makan...kat pasar makan orang sebelah parking lori durian...
huh kawan mr. white...beli lagi...
puas giler makan...
Pastu aim buah rambutan...pergi jalan2 rumah orang tgk pokok rambutan orang...
pergi umah mak mentua dok petik mana yang rendah...bapak mentua bagi seplastik...
itu lah yang aku dok ulang2...sebijik2 makan...
tu yang mulut tak berenti tu....

Berat dah naik 2 kilo dalam masa 2 minggu... Mr. White kata elok lah tu...sebab dulu asyk tak makan ja..
tapi bagi aku takot baby besar dr umor dia...sb makan bnyak sangat...ni baru awal lagi ni...smpai masa nk bersalin jenuh nk meneran baby gedang...mahu ka?/
Kena kawal makan lah yek...perut semakin mengembang...
dah rasa kebuncitan nye sekarang...tpi start bulan depan dah kena pakai uniform dah yek...

Panjang pulak cerita aku ni yek...sabar ja ah buat mta yang dah juling bace...
Minggu ni baby dah 19 minggu...minggu depan dah masuk 20 minggu...
Kejap ja kan rasa...moga Lil Mujahid/mujahidah ni sihat ngn aku sekali...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan