Selasa, 6 November 2012

Aku sebagai anak....

Salam...
Mood untuk menaip kembali...nk update banyak benda...dan benda pertama adalah tentang uwan ko lah...Sejak uwan balik dari sepital kan...aku dapat jengok wan 2 kali jer...tu pon sekejap...aku tahu aku ada tanggungjawab dengan suami...pastu aku kan anak pempuan sorang jer..semua nya aku yang kena buat...adik beradik aku ada 4 orang...aku yang no.3...pada masa yang sama aku pulak pompuan sorang..ada abang 2 orang atas aku...

Yang sulong dah jadi bujang terlajak..tah bila nak kwin...sibuk dengan dunia dia sekarang..masa mak sakit tu memang mak dengan dia...dia yang bawak mak pergi hosbital dengan ayah...lepas tu dia datang hosbital kejap kejap jer...pastu dia demam langsung tak datang...

Yang no 2 pulak dah kawin...anak dah 2 orang...yang kecik baru ja 2 bulan...aku paham jugak sebab dia da baby kan...susah sikit...nak datang lama2 dok kat hosbital mana leh kan...bawak baby tapi tak leh masuk...bergilir2 lah dengan kakak ipar jaga baby dengan tengok mak...

Aku pulak...tetiap hari berulang tengok mak...2 kali CR sebab mak...huih aku kan mengandung tu bukan alasan aku tak boleh nak jaga mak kat sepital tu...aku lah yang mandikan emak, pakaikan baju emak, suapkan makan emak, semuanya lah sebab aku lah anak pompuan mak sorang jer...urmmm penat jugak 2 minggu tu..berulang ke hosbital..pagi dah bangun  masak, pastu tenghari waktu melawat aku g hosbital...tengok mak..smapi lah petang kena halau dengan guard kat situ baru aku balik..penat jugak lah...smpai rumah aku masak lagi....tok suami aku pulak...nasib baik suami aku memahami...kalau aku lambat ja bangun dia kejut aku...soh bangun buat sarapan, masak n terus g tengok mak...sepanjang aku kat sebital tu aku tk bawak suami aku...aku rela pergi sendiri sebab kalau bawak suami aku...jawabnya baru ja sampai 5 minit dia dah ajak balik...baik aku g sendiri..sampai eksident lah..nanti aku update yek berkaitan eksident tu...huh pastu kan hari raya masa kt sebital tu...lagi sadis...tahun 2012 ni hari raya lah hari yang menyedihkan...orang lain bila berkahwin ja seronok yalah berhari raya bersama2 suami buat kali pertama tapi aku tidak...raya di hosbital dengan mak aku......

Sejak mak kua hosbital aku susah nak jumpa dia...aku kan keja balik ja dah malam...tapi tiap2 hari aku coll mak tanya dia dah makan belum...macam biasa dia tak da selera nak makan..yang dia makan bubur dengan ikan bilis goreng jer...sedih kan...aku pulak tak da masa nak  masak sup2 ker tok emak...kalau aku balik keja masak tok dia jawabnya malam lah baru dia dapat makan...aku tension taw...malam tadi coll mak aku dia kta ayah masak malam ni..masak apa aku tak tanya...malam tadi ayah aku bawak dia berubat kg pulak...try lah mana yang patut...

Makin hari aku makin risau dengan keadaan mak aku...nak ja aku ajak suami aku dok umah mak aku....tapi aku tahu jawapan dia...mesti dia tak nak n tak selesa...urmmm kesian aku kan...aku anggap ini dugaan tok aku..sabar....

Apa yang aku boleh buat sbg anak doa yang terbaik untuk mak aku... moga sihat tubuh badan dia terhindar dari sakit hati angkara manusia mahupun syaitan...nak tengok mak sihat macam biasa...leh senyum melawak dengan adik aku tu.. Sakit tu ujian dari tuhan dan juga dapat menghapuskan dosa2 kecil...tuhan masih sayang mak lagi.sebab tu dia turunkan sakit tu kat mak...ujian tok kami sekeluarga jugak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan