Rabu, 7 November 2012

Cermin "Diri Sendiri Sebelum Menyerminkan Orang Lain"


Bak kata seseorang kepada aku...

"sejauh mana kita kejar dunia, akhirat akan tinggalkan kita, dan semakin dekat kita ke jalan akhirat dunia akan ikot kita"

Ok fine...mungkin silap aku nak tegur kesilapan orang salah kot...tapi aku dah tegur secara personal ok...sebab apa yang aku tegur tu memalukan aku jugak..aku tegur sebab ko kawan aku...dan juga rapat dengan aku...kalau tak aku biarkan jer...

Aku  malas nak cakap dengan orang yang susah nak terima teguran orang....
tapi terang-terangan nampak kekurangan tu...
mungkin sebab dia bangga....ok...
aku terima mungkin ni kali terakhir aku tegur n tutup mata je lepas ni kalau aku nampak...
walaupun mata aku sakit bila aku pandang...

Jangan biarkan diri terjerumus di lembah hina...
tempah tempat di api neraka...

kesian semua lelaki yang bertalian dengan kita...
sebab kita perempuan lelaki2 ni terjerumus segala...

Aku pon mengingatkan diri aku...
cuba untuk cari ruang berubah, pelahan2, slow2, tapi syaitan lebih berkuasa...
tapi aku janji dengan diri aku 1 hari nanti demi akhirat aku,
demi lelaki-lelaki yang berada disekeliling aku...

Dan 1 lagi aku memperingatkan diri aku...selepas kejadian ni...

"Cermin diri sendiri, sebelum menyerminkan diri orang lain"..Hikss

Aku sedih dengan manusia zaman sekarang...


“Ikhwaanuna yudzakiruunana bil aakhirah, wa ahluuna yudzakkiruunana bid dun-ya” (saudara kami mengingatkan kami kepada akhirat, sedangkan keluarga kami mengingatkan kami kepada dunia).

3 ulasan: