Jumaat, 15 Jun 2012

Salam Takziah

6/4/2012, pukul 4.30 pagi...

Dapat panggilan talefon daripada ayah...tah macam mana pagi bute tu aku buleh sedar pulak...nak2 pulak time keja kan...lagi lah aku jenis nak malas-malas bangun pagi-pagi tu g keja... dapat ja coll ayah kata wan dah meninggal... wan = emak kepada ayah...(org negeri sembilan memang panggil uwan...)... Mengucap aku...  

Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

Bila aku sedar ja dah pukul 8.00 pagi... suami aku Mr.White tak dapat nk g...sebab dia keja petang...so aku pikir biar aku ja lah pergi ngn adik aku...drive trus ke Melaka...aku sendiri tak thu nak dikebumikan pukul berapa...kesudahanya aku tak sempat nk cium wan...tengok dia pon aku tak sempat...aku sampai ja dia dah dikebumikan.talkin pon dah dibacakan..aku terkilan sebab tak jumpa dia...bukan rezki aku.... aku dan suami sempat jugak hadir tahlil arwah wan yang ketiga...tapi kesedihan berbekas dihati...

 12/6/2012, pukul 4.30 petang...

Dapat panggilan dari emak...kat pakwe aku dah  meninggal... pakwe - Panggilan untuk Paklong aku yang sulong...suami kepada kakak ayah aku...meninggal...acualy ri sabtu tu mak dah coll...cakap pakwe kat dalam ICU sekarang...Hospital Kuala Pilah...aku pon plan lah nk g tengok...tapi Mr. White ni tah kenapa tah dia kata dia malas nak kuar pergi mana-mana pon... kesudahanya aku dok lepak kat rumah ja lah sabtu tu...

Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

Pakwe memang da masalah dengan jantung...dah 2 kali bedah injap jantung dia...dh tok kali ni memang teruk...dia koma...jantung dia tak boleh berdegup seperti biasa...sesak nafas dan dia bernafas menggunakan mesin...akhirnya dia pergi juga...disamping semua anak-anak dia...

Dapat ja call tu terus ja aku balik...kebetulan bos pon tak da...call suami..hurmmm tk berangkat...dia kat pasar malam..talefon kat umh...mungkin tuhan nak bag jalan senang kat kitaorg...aku blik pon komuter tak da masalah...sampai ja pasar malam aku tgok air dalam balang dah abis...Hurh rezeki tuhan nak bg kitaorg ziarah jenazah...aku balik kemas dan bersiap...pkul 10.00 malam dari rumah terus ke Juaseh..suami bace yasin untuk jenazah pastu pkul 1.00 pagi sampai lah aku ke seremban semula...

aku balik rumh sebab esoknya si suami kena jumpa doktor pakar mata...mata dia problm sikit...aku pon pergi semula jengok jenazah sebab dikebumikan keesokan harinya...sepanjang majlis pengebumian tu suasana suram...cucu2 jenazah meratap tengok datuk tersayang...anak2 jenazah pon begitu...aku tk dpat bayangkan jika aku ditempat mereka...lepas pengkebumian aku pulang semula ke Seremban..al-maklumlah aku ni isteri orang...tanggungjawab aku pada suami...lepas maghrib aku kembali semula untuk kenduri tahlil jenazah bersama suami.....

Kepada arwah wan dan arwah pakwe....moga roh mereka ditempat kan di kalangan orang yang beriman..dikurangkan siksa kubur bagi nya dan diampunkan dosa kecil untuknya...aminnnn....

aku dah tak da wan dah...aku cuma ada atok ja sekarang ni....

Wan, umi mintak maaf yek..tak datang2 jumpa wan..wan sakit pon umi tak tahu...-alfatihah bagi wan-

Pakwe Ummi mintak maaf tak jumpa pakwa kt ICU tu...umi kan semat memori selalu bergurau dgn pakwe dari dulu smpai skrg..pntang jumpa da ja benda nk gurau..semoga pakwe aman kt sana...amin...-al-fatihah buat pakwe-


Tiada ulasan:

Catat Ulasan