Selasa, 12 Jun 2012

Musuh Tradisi perempuan 2 tahun sekali

Salam....seperti biasa dua tahun sekali akan berlaku lah masalah diantara kaum perempuan dengan boyfren atau tunang atau suami mereka...(aku lah tu)...aku memang dari dulu lagi benci time-time gini...kalau masa bercinta dulu kalau masage boyfren aku sekarang ni dah jadi suami aku kan lambat ja balasnya...tak pon langsung tak balas...masa tu pulak dia kata dia kat kedai mamak..memang asa nak marah ja lah...ya lah bila kita sms dia tak balas..HOI...dating dengan mamak ka apa laki aku ni...tunggu punya tunggu langsung kita terlena...tido krohkrohkroh...esok sedar ja tengok anset da masage..pukul 4 pagi..pa kejadah masage aku pagi2 buta ni... .buka ja masage tu dia tulis "yunk dah tido ka??sory lah tak balas masage tadi...tengah dating dengan mamak..."...ha berapi tak bila bace?berapi kan, hOOTTTT kan???...muleh ja dating dengan mamak dari balas masage aku...haku time tu buat2 lah merajuk gile babeng kan..ada dia kisah...HUH...pastu malam seterusnya buat lagikan...sonok2 sms trus senyap....aku pon tido dalam perasaan kesentapan...


Masalahnya time malam2 gini lah pulak dia nak lelepak kedai mamak...setahu aku laki aku bukn suka makan kat mamak...kan3..peliks giler...ni semua sebab musuh no 1 orang perempuan 2 tahun sekali....

Nak Tahu siapa?yang pasti bukan mamak yang aku cakap tu.... yang pasti jugak dia bukan perempuan...dan yang paling pasti dia bukan manusia....dan yang pasti dia haruslah...BOLA (cokacola)....hanginnnn ja rasa....

ha ni lah dia MUSUH NO 1 ORG PEREMPUAN 2 TAHUN SEKALI tu...

Tengok bola punya pasal sampai lupa dunia...ha mulah lah dialog aku ngn laki aku merangkap suami aku sekarang...kalau dia lambat ja balas masage aku taw tak balas langsung masage aku kan terus lah aku coll...dialog paling pedas aku penah bagi dia gini :

Aku : Hello...napa tak balas masage, kat mana ni, asal bising2 sangat ni, kenapa diaorang jerit2 ni, abang kat mana ni, kenapa tak balas masage owang...??????...(ni semua soalan nk kena lempang...cube tanya satu2...padahal aku sebenanya nak tanya yang hujung tu ja...).....

Laki aku :- Abang tengah tengok bola,..... (ni lagi wat aku hangin...punya lah aku tanya banyak..berdas-das peluru aku bagi dia jawab tu ja.....)

Aku : Lepas ni kawin ja ngan bola...tak payah kawin ngan owang...(ni dah kira ayat paling sedap dah ni aku bagi..)ayat sentap...

Laki aku : ..................................   (tak payah lah aku taip jawapan dia...wat sakit hati ja...)..pastu dia gelak...

motif utama aku tulis entry ni nak bagi korang jadual euro ni kat korang...
Print kertas A3...tampal depan pintu rumah, depan katil, pintu bilik air, kt screen TV tu bila dah nk pukul 12 kan...bukan apa...

aku sebenarnya bukan pa...tak mo lah  korang ada rasa syakwalsangka ngn laki korang...nak2 pulak yang dah bergelar isteri macam aku ni...
aku kan nak jadi isteri misali dulu masa jadi girlfren dlu suka membebel...kan3...nak jadi isteri solehah ni kena lah bijak dan pandai...ha  manalah tahu...tibe2 laki ko nk kuar pukul 11 malam kan...pastu korg pon kata OK...korg bukan minat bola pon...tak kannak ikot...mesti lah alasan laki ko nak g tengok bolakan...ha ni aku bagi jadual waktu bola ni...ni ikot waktu malaysia...jangan isau...agak2 laki ko nk kua pukul 11 tu ko cecepat lah tengok jadual ni...untuk keselamatan...kan nak jadi isteri solehah...kan3... ni tak laki ko baru ja nk sikat rambut ko dah membebel kan...padahal masa tu mmg da bola pon...dah mendatangkan kemarahan kat suami ko tu...dah ko pulak dosa...sian ko...

Sebenarnya perkara ni mmg berlaku kat aku...boleh tgah syok2 tido kan tetiba laki aku bangun kelam kabut..huishhh maun aku tak terkejut...upenya nak tngok bola punya pasal...kdg2 dia kua jugak tgk bola ngn kawan dia..aku ada aku kisah...kalau dulu nk mrah boleh lah ckap soh dia kawin ngn bola tu...sekarang ni nak cakap pa lagi...redho ja lah...

pukul 11.00 mlm dah siap bentang toto depan TV...nak tgok bola smbil minum...soh aku buat air nescafe 'o' 1 jug...1 tin biskut tepi toto...aku nk mrajuk pon dah tk buleh dah...dah tu aku nk buat pa lgi....

Ambik air sembahyang, solat hajat pastu bace al-quran......(hahahahaha)...

Buleh lah aku dapat tokoh isteri misali maal hijrah tahun depan...PERINGKAT NEGERI SEMBILAN...ahaks...
 




2 ulasan:

  1. sepanjang tahun pon jdik musuh gak mi... hahaha...tak euro... world cup... tak world cup liga malaysia pun jadik... kihkihkih

    BalasPadam
  2. liga malaysia ok lg...pkul 9 strt sebelas dah blik umah...ni euro awl2 pgi ni..sentap ja rasa....

    BalasPadam