Khamis, 9 Februari 2012

Lepas jumpa doktor...

Salam...
Harap korang semua baik-baik belaka sekarang ni...aku macam biasa jer....
hari ni aku nak citer tentang bila aku jumpa doktor minggu lepas...
kalau korang bace entry aku sebelum ni mesti korang tahu....
aku da temu janji dengan doktor pada Jumaat lepas...
ok aku nak start citer sekarang...

bila dah sampai klinik tu...klinik belum bukak lagi...semangat lebih kan ....
aku sampai klinik pukul 2.00...semangat kan....
temu janji aku dengan doktor pukul 2.30....malangnya klinik buka pukul 2.45....
tunngu lah lagi...bila kaunter pndaftaran buka ja...aku trus dafta....
tah lah memang dah budaya kerja kerajaan macam tu kan...
buka 2.45 buka ja kaunter doktor pun blm ada....doktor ada pukul 3...
masa ni orang pun dah ramai dah....jumpa doktor macam biasa...
so dia kata bab kekurangan darah aku tu dah tak da masalah...
semua dah normal....tapi masalah darah merah aku cair tu...
doktor suspek aku ada talesemia jer.....
doktor kata ada 2 kemungkinan...samaada talesemia atau kurang zat dalam badan aku...
doktor kata lagi selalunya kes yang dia terima untuk peratusan darah merah yang cari biasanya 9%...dalam kes aku kadar peratusan tu tinggi sikit...10.35%..
so tu yang doktor kata ada 2 kemungkinan samada aku memang ada talesemia atau aku kurang zat dalam badan...so doktor sugest ambik asid folik...tambah darah dan zat dalam badan...dia soh aku makan dulu.....tengok dalam masa sebulan ni aku ok tak ....untuk pengetahuna korang jugak...darah yang aku ambik hari tu..alahhh darah yang ambik sampai 3 botol tu...
pihak klinik dah anta ke HKL... untuk ujian makmal....keputusan darah tu ambil masa dalam sebulan...oppsss lupa nak bagi tahu...keputusan tu lah untuk menentukan aku ada talesemia ataw tidak....doktor bagi date untuk aku jumpa dia lagi untuk tahu keputusan darah tu...
date nyer ialah : 24/2/2012...jumaat 3 petang....ni lah keja nyer...g klinik ja lah.......owhh lupan k bagi tahu...doktor kata lagi kalau aku da talesemia pon...aku cuma pembawa sahaja...bukan pengidap...pastu nak citer lagi...doktor mintak aku datang lagi 8/2/2012 chek darah lagi dengan bawak mr.White sekali...soktor nak tahu samaada Mr.White da masalah sama ngn aku ataw pun tak...so keputusanyer..Mr.white okey...tak da talesemia...nasib aku masih samar2 lagi...Ok lah penat dah membebel...aku nak makan ubat ni...Asid Folik, mari mari mari......

3 ulasan:

  1. takpe mi... Mr White dh oke... dh boleyh kawen lorrr... Yeay!!! gedebak gedebak gedebak gedebung gedebung gedebung gedebung,,, hikhikhik

    BalasPadam
  2. yeayyy!!!
    pasni kene slalu mkn seafood, biar darah menten. ngertik. haha

    BalasPadam
  3. Yaaeeeyyy leh kawin...hehehehehe...
    makan sampai muhtohh lorhhhh....

    BalasPadam