Jumaat, 3 Februari 2012

Jumpa Doctor...

aku tak sampai hati nk letak gmbar ni...aku takot tapiiii...apapun doakan aku...(sel darah merah)


Salam.....
Ri tu g wat Test 'HIV' untuk bakal pengantin tu...
chek darah...
just wat tekanan darah kat lengan ni...
nurse berkerut ja dahi dia, nurse tu buat 3 kali pump kt tangan aku...
dia siap tnya aku berdebar ka...???
aku kata tak lah...takot pon tak...ya lah nk wat HIV test ja kan...
nk takut apa..
dia pump2 darah aku kurang kot...
dia trus soh aku g makmal yg ambik darah...
ambik 1 tabung kecik tu...trus dpt kptsan darah aku LOW...
darah aku Kurang....yang aku tgk 19.35%...
aku tk tahu lah darah normal berapa peratus...
so nurse tu soh lah aku ambik darah lgi esok pagi tu...
dia kata BMI aku tk normal...
berat badan aku tak seimbang dengan ketinggian...
dia kata takut apa2 terjdi masa mengandung nti...
tmbah pulak aku kurang darah...nurse sugest aku makan makanan yg tmbah darah...
kerang, hati ayam/lembu, sayur berdaun hijau...
tapi yang wat aku confius dan buat aku takot...
Darah merah aku cair...YA...nurse tu pon kata darah merah aku cair..
tak tahu lah kenapa...darah ni bukan kita thu pon dia cair taw tak...
yang buat aku takot lagi aku ada penyakit - - - - .....tk molah cakap...
aku pon takot nak cakap....
aku memang dah lama tahu aku kurang darah, tapi tentang darah merah aku cair...sekarang baru aku tahu...
hari ni aku nk g Klinik Kesihatan Ampangan ...
da Apoinment ngn doktor...tok tahu keputusan dia...
sb selepas aku ambik darah ri tu, esok pagi tu nurse tu ambik lagi darah aku...
kali ni 3 tabung kecik tu...semalam nyer satu, tapi pagi tu 3...
aku memang tak sedap ati...
balik ja ati aku sebak dan terus menangis...
aku takot...
aku text ngan MR. White
' Apapun keputusan dari doktor tentang darah aku ni, hope tak da apa yang menghalang aku ngn dia, apa-apa pun kita bincang'....nti aku citer tentang kisah bila aku cakap ngn dia tntg ni k...
dalam perjalanan aku masuk opis dr seremban ke KL..
aku ditemani air mata...
sebab orang lain semua ambik 1 botol darah ja, tapi kenapa aku 3 botol...

"moga Allah lindungi aku"...kawan2 doakan yang terbaik tok aku......

nota kaki : saat aku sign out dari blog kesayangan aku ni...aku akn melangkah untuk ke klinik untuk jumpa doktor...3/2/2012 (2.30 petang)

1 ulasan: