Selasa, 21 April 2015

Carpet di Nilai 3...

Salam...

Update cerita dah lama terdraf...

Bulan Syawal dah nak muncul kan..tak lama lagi..so kitaorang satu keluarga plan nak tukar karpet baru...dah lama sangat dah pakai carpet yang sekarang ni..dah hampir 3 tahun..ya lah masa beli karpet tu masa aku nak kawin..letak carpet dalam bilik ferantin...

Boring kan tengok karpet tu.....

So kita tukar...

Pergi nilai 3 planing nak cari karpet dengan langsir...

Cari langsir memang cantik2..aku suker tapiiiiiii....

MAHALLLLLL nak mampos...lari budget...

So decide kita cari carpet jer dulu...

Terus pergi kat kilang carpet...

Tempat dia belah kiri jalan nak masuk ke Nilai 3..ada kilang carpet besar sangat....
 Banyak sangat pilihan carpet kat situ..

Aku pilih ja yang memahal...opkos lah lagi mahal lagi cantik..hasil buatan dia pon berseni dan cantik..

memang rambang mata kalau nak pilih...

Firstly decide nak beli yang rm200 dan juga yang pasti carpet tu besar..

Jumpa yang RM 99 ringgit..aku kurang minat..sebab warna dia tak banyak pilihan dan pudar...usben aku biasalah dah pening nak cari dia soh ambik ja...nak merayau dalam tu...memang penat...besar taw tempat tu...dengan bawak si Uwais kejap2 hilang di sebalik carpet..

Besar kan tempat ni, ni aku tangkap gambar dari tengah2 kilang tu...
Ni view dari tengah kilang ke pintu masuk..kan aku cakap aku duduk tengah2...

Dah penat mencari, berpatutan dengan harga dan saiz usben soh ambik ja yang tu..

Tetiba bangla yang folow kitaorang tu cakap

"abang, depan ada carpet BUY 1 FREE 1.."

usben cakap " mana?..kasi tunjuk.."

Dia pon tunjuk...bawak kitaorang pergi kat tempat tu...

Terus usben aku pekenan...

Buy 1 Free 1 RM 300...

Aku  telan air liur..sebab budget RM 200 jer..

Tapi carpet ni jenis lebar dan puas ati....

So usben soh aku pilih...

Aku pilih 1 bunga 1 corak moden sikit...

SETEL...

Ni antara salah satu yang aku ambik..corak dia moden lah..yang satu lagi pakai time raya nanti...
Tu lah cerita tentang carpet...aku jarang nk beli benda2 yang macam ni..sebab bagi aku biar usben yang decide...masalah duit pon ye jugak...orang makan gaji macam aku ni cukup2 jer lah...
Lagi pon ri tu dapat duit bonus tak usik lagi..so beli lah benda yang boleh lekat untuk duit bonus aku tu...

Carpet raya dah ada...

Lega sikit....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan