Jumaat, 5 April 2013

Checkup 38 Minggu

Aku tak citer lagi yek tentang chekup 38 minggu ri selasa ri tu...
 aku baru ja teringat ni...
tak da yang menarik pon..membosankan adalah...hehehehe
jom view...
 
Kandungan : 38 Minggu 2 Hari/ 9 bulan 2 Minggu
HB : minggu ni tak  yah ambik darah
Uri/Plasenta :Tak cek pon..
Berat aku : 84 kilogram naik 2 kg dlm masa 2 minggu
Berat Baby : tak cek pon
Air ketuban : tak cek pon
Kesihatan ibu : Ebu nampak penat..
Jantung baby : ok..bacaan nurse tak cakap aku pon tak tnya
Kadar gerakan baby : baby cukup aktif
Ubat : Teruskan Iberet
 
Aku sampai klinik pon dah lambat...pukul 3 baru aku sampai...daftar pastu timbang berat naik 2 kilo k...untuk pengetahuan korang berat aku memang naik sesangat... sebelum mengandung berat aku 63 kg pastu bila dah 38 minggu ni berat aku dah 84 kg...naik 21 kilo...mana lah nurse kat situ tak marah...bising kan...aku mana tahu berat nak naik..makan macam biasa ja kot..hehehe
 
Pastu g chek air kencing...pas dah dapat result baru chek ngn nurse...duduk kejap nama kena panggil, pastu chek BP..normal...chek perut...pakai pita pengukur tu, chek jantung baby...nurse juz cakap teruskan makan ubat, kalau da tanda-tanda nak bersalin terus g hosbital....minggu depan baru ambik darah nk chek HB pulak...tu je ok..aku pon kua..
 
Panas ja hati aku rasa...tak sampai setengah jam pon kat klinik...lagpon hari tu tak ramai orang...tk payah nk view doktor semua..so aku pon ok...tp macam tak berbaloi ja rasa...dah lah penat..terkejar2 komuter nk balik seremban nk g chekup..tp chekup pon tak sampai setengah jam...kesudahanya aku g giant dekat ngn umah aku..beli minyak telon untuk baby ngn buah2 sikit...terus g pasar malam tolong laki aku...boring nyer...
 
Nak jugak tgok baby kat skrin kan...cam na lah dia kat dalam tummy ni...
 
Malam tadi aku rasa tak sedap badan..rasa panas dalam jer..dah lah batuk sakit tekak berkahak..nak g farmasi beli ubat takot pulak...tapi tak selesa taw batuk berkahak ni...pukul 8 aku dah tido...laki aku pelik lah tengok aku tido..aku ckap lah aku tak sedap badan..sblm tu aku dah telan buah mangga water lily 2 biji ok...lapar lah jugak...aku sedar bangun pukul 10.00 malam...goreng ayam crispy makan lah aku ngn laki aku...pagi ni tu yang lapar macam orang tak penah makan tu...
 
Semalam comot buat aksi akrobatik terjun dari tingkap...kesian dia tahan sakit...tak sanggup aku tengok...terhenjut2 ja dia jalan...aku tanya dia sakit ka tak?patah ka tak dia senyap jer...pstu dia menghilang...aku kan tido awal aksi dia buat tu sbelum aku tido..bila aku bangun laki aku kata comot tak masuk2 rumah lagi...aku nak nagis rasa...patah ka kaki dia tadi..laki aku g cari...dengar bunyi loceng aku lega..terus peluk2 comot...comot sekarang tak leh nampak cicak..dia akan panjat tingkap ka apa lah nk dapatkan cicak tu..tu malam tadi dia jatuh sebab bila  nk turun dia tak da tempat nak berpaut..terus terhempas kat singki...sakitt ooooo...aku pon terperanjat tegok dia jatuh..pecah jugak lah sebiji mug aku dia jatuh mug tu pon jatuh jugak..sian dia...
 
Semakin hari aku nak tunggu hari ni semakin sayang aku ngn comot...walaupun dia suka gigit aku..tangan ka kaki aku ka, belakang aku pon dia penah gigit..geram kot..aku makin sayang ngan dia...macam rasa kesian sebab nanti da baby aku tak dapat nk sayang dia sangat..tk elok untuk baby kan...aku dah lah berpantang kat umah mak aku mesti tak dapat jumpa dia...
 
 
Ebu sayang comot taw...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan