Isnin, 8 Oktober 2012

Masih sama

Salam,...
Keadaan aku masih sama macam sebelum nie...mkan tak berapa nak mahu sangat...tengok makanan macam tengok patung...cantik, sedap tapi tekak tak rasa nak makan...

Waktu malam makanan aku hanyalah Epal Merah...ye epal merah...1 biji, 2 bij, kalau nafsu terlebih sikit 3 biji...owhhh semua epal yang aku beli tu comel2...mmg lah tk cukup kalau makan sebijik....bayangkan makan epal sebiji...pastu tido bangun ja pagi terus lapar nak makan...tk tahu nak makan pa...nasi goreng, mee hon goreng?...lepas makan terus muntah...

Disebalik malam yang agak bising,...bunyi mesin genorator di pasar malam...grrrrrrrrrrr.....

Aku : abg, ebu dah turun berat badan 2 kilo...(sambil mata berkelip2 tunjuk jari simbol 'Peace')..ebu timbang pagi tadi..terkejut...ya lah dah 2 hari tak makan..kalau makan muntah...

Mr. White : Dah tu baby makan apa?Susu minum tak?

Aku : Tak da lah nak makan pa2...sebab minum susu tu lah muntah segala nya....doktor soh tukar susu..dia cadang beli susu perisa coklate...

Mr. White : Letak milo ja lah....

mengiakan kata suami tapi dalam hati...RM 22.50 pon kedekut...nk beli milo plak...

Esok aku da regular Chek-up... aku dalam dilema ni mcm mana nak bagi tahu bos aku yang dah seronok bercuti kat UK tu tetiba balik PA dia kata dia akan dapat cucu?aik cucu ka?bos aku sebaya mak aku..cucu lah kan...pastu cam na aku nak cakap ngn dia nk mintak permision dia tok chekup every month...nak sedapkan hati aku mesti kena cakap kalau dia nak aku cuti hari chekup tu aku cuti lah kalau tak aku keja setengahari ja...Boleh ka dia bagi??Dilema aku...ya lah dah seronok berguling2 3 minggu bos tak da ni kan...sebab dia kursus kat UK...so dilema aku rasa..nak demam pon ada jugak ni...haihhh....

Sesejak mengandung ni kan ada benda yang laki aku boleh nak paham...2 3 perkara lah...tentang alahan aku, aku tk leh nak masak..tapi kadang2 bertekak jugak sebab aku ni malas kemas rumah...owhh suami tolong lah faham?aku malas...Pembawakan budak kot....keja nak duduk n nak tido...Kalau dia dah bising kan marah2 automatik aku akan rajin...tapi bila aku malas kan dia tengok ja...nak kumpul bahan bukti, biar membukit dia pendam sekali dia marah..haaaa bersedia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan