Khamis, 26 Februari 2015

Anak tu rezeki...

As salam...

Apa perasaan korang kalau orang cakap :

1. Eh..mengandung lagi, rasa macam baru ja?

2. Amboi tiap2 tahun mengandung?

3. Subur?

4. Produktif?

5. Ko bukan tahun lepas baru mengandung ker?ni mengandung lagi?kan ko dulu c-zer....

6. Tak merancang ker?

Macam-macam lah soalan yang aku dengar masa aku mengandung yang no 2 ni...malu lah jugak bila tahu mengandung..tapi tak boleh nak buat apa...aku anggap rezeki...

Anak-anak kan rezeki...

Tidak lah aku menidak kan yang no 2 ni...aku terasa memang cepat sangat Ayish nak ada adik..masa dia ada adik umur dia 1 tahun 7 bulan...belum ada akal n dia masih belum puas nak manje2...

Try to be positif...

Dan sekarang bila aisha dah keluar rasa happy...nak2 bila dia gegurl...lama dah mengidam nak anak gegurl...omeeyyyyy

memang lah mulut orang akan cakap macam2..kita pon kadang2 tak sangka termengandung lagi...aku thu yang no 2 ni pon bila dah 3 bulan kandungan..

REZEKI...Alhamdulillah..

tapi bila kita jumpa orang yang positif kan kita pon rasa lega sependapat...

Bila dah ada anak 2 ni boleh tahu perangai masing2...btl2 berbeza...nanti aku cerita..

Untuk korang yang ada perancangan nak anak no 2 dalam jarak dekat..kena bersedia dr mental n fizikal...huh...mencabar..tapi seronok lah jugak...

try be positif dengan anak2...REZEKI kan...

Kita cuma merancang jer tuhan yang tentukan...


Putera dan puteri aku....ayish & aisha..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan