Rabu, 31 Julai 2013

Pengorbanan mak bapak demi anak...

Salam....
Hari ni nak kongsi cerita tentang life aku lepas dah ada anak nie...

Ayishhh...
Pengorbanan yang besar aku buat...demi anak...macam tu jugak Mr. White...

Korang mesti nak yang terbaik untuk anak korang kan...
macam tu jugak lah aku dengan Mr. White....
Kitaorang terpaksa berpisah sepanjang aku bekerja Isnin-Jumaat..
Yes aku jadi weekend wife...

Bila aku dah nak start masuk keja...
aku dah pening...sapa nak jaga Ayish...
Bila tanya Mr. White dia kata dia boleh jaga Ayish...
OH NO NO NO...Laki aku kasar sikit..tak sama lah dengan kita yang perempuan ni..
Maun sakit badan Ayish...

Aku pon suruh lah mr. White tanya kawan2 dia mana tahu da orang nak jagakan ayish ni...
tapi Mr. White kata dia tak nak hantar kat orang...
dia Tak caye dia kata...
aku kan jenis gamble jer, kalau nak pikir semua tu tak senang hati nanti..
ya lah banyak cerita tentang pengasuh ni kan...
Baby kena cubit lah, pukul lah, tak terjaga lah, menangis terbiar lah.....
Tak makan lah, tak bagi minum susu lah...yang paling tragis melibatkan nyawa...
Tersedak susu, patah riuk ka kena pukul...semua tu nak kena pikir..
Mungkin sebab tu Mr. White tak nak hantar ayish kat orang...

Aku tiap hari susah hati sapa nak jaga Ayish ni...
Mak mentua ka?dia sebuk ja...
Ada jugak Mak sedara mr. White cakap nak jga..tapi dia soh hantar ke kampung...
so maksudnya weekend datang ambik Ayish...Oh tak sanggup...
Mak aku pon voluntier nak jaga ayish..tapi ayish duduk ngan dia lah kat kampung...
Aku tak boleh lah...tak boleh kalau tak da ayish...maun tak tidor  malam aku..
Last2 makngah lah 2 3 kali cakap nak jaga ayish...

Huh lega rasa...bukan sebab apa...
Orang yang aku rasa boleh dipercayai boleh tolong jaga kan...
Tapi dengan syarat aku kena duduk rumah makngah dengan ayish kat KL ni...
Mr. white duduk Seremban...so hujung minggu aku balik lah Seremban...

Aku pulak rasa berat hati...
Ya la pikir nak negatif ja...Bujang laki aku sepanjang weekdays...
apa yang dia buat nti...ya lah banyak kan kes kita dengar tentang husband yang tk dok sama ngn isteri ni kat blakang ada orang lain kan...negatif sangat aku ni kan...
pastu aku pikir...apa yang dia makan, minum, sahur nti dia bangun ka tak, kain baju basuh ka tak, tempat tido mesti tak berkemas, rumah mesti tunggang langgang...
Pastu pikir nanti aysih demam ka aku mengadap sorang2, pastu dah biasa kan ada laki balik keja tengok laki jer...nanti aku rindu laki aku cm na...hahahahaha
Fikir macam-macam kan...
pelahan2 aku buang semua pikiran tu jauh2...bila aku tengok muka Ayish hilang rasa berat hati tu..
Last-last aku setuju nak duduk rumah makngah...DEMI ANAK...
Sedih berpisah ngan laki tu ada lah jugak...

So sekarang lepas keja hari Jumaat aku balik Seremban...
Tapi tengok keadaan jugak..kalau ayish ok aku bawak Ayish pergi keja...tengahari balik ambik ayish...
Petang terus balik Seremban..tak da lah aku nak patah balik ambik Ayish...
Seb baik Ayish ok jer dalam keta..ada lah merengek sikit2...
 2 Minggu ni aku balik tengok rumah... Allah ja tahu...
tapi kain aku basuh minggu lepas da siap lipat...GOOD Husband..hehehehe...
So minggu ni balik mengemas rumah lah jawabnya oiii...


Mr. White da jugak datang rumah makngah..tengok anak dia, tak dia rindu anak dia, anak dia yang rindu dia..datang lepas buka sahur dia balik lah Seremban...





Nota kaki : Tak sabar nak tunggu hari Jumaat...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan