Selasa, 28 Ogos 2012

Kisah raya pertama ...

Salam....

Kan semalam aku da citer tentang raya pertama aku yang tk berapa nak seronok kan...

Dengan al-kisah aku tak jadi balik kampung Mr.White dan juga mak aku sakit....

Ok lah sekarang ni aku nak cerita tentang kisah itu...

Kisah mak aku yang tak berapa nak sihat sepanjang tahun ni aku rasa...

terutama bulan puasa ni...senang citer mak aku ada gastrik/sakit perut yang terlampau....

Lepas aku pergi umah mak mentua aku..ya aku raya umah aku sendiri dan terus ke rumah mak mentua..sebab rumah mak mentua dekat sesangat...rumah mak aku pon dekat jugak tapi disebabkan mak aku raya kat kampung tahun ni..so jadi lah jauh...

2 kereta bergerak dari Seremban ke Alor Gajah...ikot jalan hgway tapi sampai exit Pedas/Linggi kitorang singgah kat sekolah adik ipar aku...kat Rembau ambik barang dia...

Terus ikot jalan lama ke Alor Gajah...dah sampai simpang kampung Mr.White..dah nampak dah signbord dia...adik aku kol nenagis ngan aku...dia kata dia dengan ayah dengan mak ada kat simpang masuk Juasseh...korang tahu tak Juasseh kt mana?aloh kat Jalan nak ke Bahau tu..Ok simpang tu memang horor sikit...memang selalu xcident...aku pon ingat mak, ayah dengan adik aku xcident...

Dengan nada menagis jugak adik aku kata mak aku sesak nafas....aku dah terbayang lain dah...dia susah nak cakap yang mak aku sesak nafas taw.....lambat jer nak cakap..sebab nak tunggu dia tersedu sedan ja dah 5 minit....hahahaha...aku dah dapat bayang dah..kat simpang tu dengan kereta bapak aku dah bersidai kat tepi jalan, dengan keadaan mak aku sesak nafas terbaring tepi jalan...pastu aku tanya lagi ayah aku mana??adik aku kata ayah aku tengah tenangkan mak...adik aku cakap dia tengah tunggu ambulans datang...HUH lagi berderau jantung aku...masa ni aku sempat cakap tolong sangat tenangkan mak ngan ayah tu...aku pesan lagi kat adik aku ko pon kena kuat jugak...

pastu air mata aku dah terkeluar dah...aku pon dah tk leh nak cakap..yang aku boleh cakap Ya-Alllah ja 2 3 kali...laki aku pulak dia kelam kabut..bawak keta..asyk tekan brek nak benti ataw tak...dah aku tak boleh cakap dia terus ja rampas talefon kat aku..dia cakap...yang aku dengar masa tu laki aku cakap "kejap lagi abang sampai"...huh masa tu aku dah macam orang tak raya dah tapi berbaju cantik di hari raya...pada masa yang sama adik ipar aku 2 orang da naik keta sama ngna aku...diaorang lah yagn dok tenangkan aku...sampai ja kat simpang masuk kampung aku tu laki aku benti dan pas batton adik-adik dia kat bapak dia yang follow kitaorang dari belakang...

Bila pusing ja kereta tu aku menangis lagi...korang bayangkanlah lokasi aku kat Alor Gajah nak ke Kuala Pilah...aku pikir jauh giler nak kejar...yang penting aku nak jumpa  mak aku...dalam hati ni Allah ja yang tahu...sepanjang perjalanan aku berdoa moga mak aku selamat...

Dugaan dalam perjalanan tu memang banyak...dah lah raya nk pecut pon tak boleh..ikot pulak jalan kampung, dengan xcident, tetiba ja jem, keta banyak ikot belakang keta dah lah lembab...Huh aku sabar..dalam perjalanan tu adik aku ada jugak masage aku cakap dah da dalam ambulans, mak dah OK dah diberi bantuan pernafasan...aku dah lega dah masa tu...pastu adik soh dtang hosbital ja terus...

Dalam kegopohan laki aku bawak keta tu aku pon masa tu dah benti menangis dia buat lawak pulak...nak soh aku senyum lah tu kan...memang tak boleh lah aku nak senyum...aku asyik tanya dia ja bila nak sampai Kuala Pilah?..dia cakap kejap lagi sampai...bila sampai ja pekan Kuala Pilah tu, lagi aku lega...dari pekan nak ke hosbital tu tak lah jauh sangat...kereta pon tak banyak...

Sampai ja kat hosbital tu, terus ke jabatan kecemasan...aku melompat turun dari kereta dulu...laki aku g cari parking....bersambung.....


Cerita kat hosbital ni aku sambung petang nanti boleh?.....

 
                 Mak haku ngn ayah aku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan