Selasa, 28 Ogos 2012

Kisah Raya Pertama - Samb....

Kita sambung balik yek....

Jaga mata jangan sampai juling mata sebab baca kisah nie....

Ok bila sampai ja kat hosbital Kuala Pilah tu kan....
aku masuk lah kat bahagian kecemasan, pastu terus cari ayah atau adik aku..cari punya carik jumpa ayah aku...

Cehhh...buleh lagi dia duduk kat kerusi tu, silang kaki dia, borak dengan member dia kat situ...pastu bukan main hensem nyer bapak aku...baju t-shirt seluar jeans dia...yang tak hensem dia pegang handbeg mak aku..aik kata excident?knp ayah okey jer..buleh senyum2 lagi dengan kawan dia..terus aku datang kat dia, aku salam pastu aku cium pipi dia...aku lega tengok ayah aku dalam keadaan OKEY...ayah aku macam terkejut tengok aku datang...pastu dia tunjuklah bilik yang mak aku duduk sekarang...dia kata g lah masuk...pastu kan aku pon masuk lah...Mr.White aku tak tahu lah dia jumpa parking ka tidak...aku tolak pintu bilik tu dengan sopan...banyak sangat patient dalam tu...semua muka masam2..tak da pon yang senyum dengan aku...terus aku cari katil mak aku....

Jumpa dah katil mak aku...hujung sekali...Azab aku tengok mak aku...tercungap-cungap dia nak nafas aku tengok...adik aku dok menagis kat sebelah dia...muka ngn mata dia merah ja...dah lah pakai baju merah masa tu...adik aku kata doktor buat tak tahu ja tengok mak gitu...doktor sibuk uruskan orang lain ....kat dalam bilik tu macam2 sakit aku tengok, ada muka budak tu bengkak, pipi, mata semua bengkak, yang ada sorang makcik tu kan jari kaki dia hilang 3 jari...uohhh takut aku tengok...mungkin bagi doktor mak aku ni tk serius sangat....so dia setelkan pesakit yg serius lagi...

Tapi aku tak setuju langsong...atleast bagi lah mak aku bantuan pernafasan ka kan...ni tak biar ja terbaring kat atas katil tu....pastu aku tanya lah 2 3 soalan kat mak aku...dia anguk2 geleng2 jer...pastu mak aku kata dia sejuk...terus aku cari selimut...budak yang muka bengkak tu bagi pinjam selimut...dia soh ambik selimut dia...aku pon cakap lah terima kasih...tak lama tu sorg doktor cina tu datang, tanya mak aku sakit lagi tak?...mak angguk lah kan...pastu dia kta dalam bahasa inggeris kat doktor sorang tu masukan moffin lah, masukan air lah...n last nak x-ray...aku pulak kena halau keluar dari bilik tu...ngn adik aku...aku keluarlah...

Sampai ja kat luar tengok laki aku dah blur?dia siap tanya aku lagi...cakap excident, tapi apa sebenarnya?...upenya salah faham...aku rasa aku yang salah faham..cakap tentnag excident tu...tak pa lah  janji  mak kau dah ok, dah da kat hosbital, dan bukan excident...klu excident lagi haru biru...banyak benda nak kena setel...aku pon menapak kat hosbital tu dari pukul 12 tghari sampai lah 5 petang...


Semua saudara datang hosbital nak jumpa ngn mak aku...aku ngn laki aku raya kat hosbital ja raya tu...pas dah setel semua, mak pon dah keluar dari bilik permerhatian tu kitaorng pon balik kampung...setlkan apa yang patut..layan 2 3 orang saudarai yang konvoi dari hosbital tu balik kampung...aku pon malam tu balik lah ke Seremban...Mak dah semakin OK...dia juz pening ja 2 3 hari lepas tu...mungkin kesan dari moffin tu..dah aku beraya pon takut2 jer...mak aku pulak jadi MEM 2 3 hari tu...lepak tido jer lah...

Alhamdulillah mak dah semakin sihat dah...dia tak sakit lagi...mintak berterusan lah...dok jaga 2 orang cucu dia ngn kak ipar aku berpantang seminggu kat rumah tu...hehehehe...Allahu Akbar....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan