Rabu, 20 Oktober 2010

im in sad situation..

"Kadang-kadang bila kita tengok orang yang periang tu happy jer kan, macam tiada masalah langsong..Tapi kita bukan tahu disedalam hati dia macam mana kan"....
"Kadang-kadang kita tengok orang tu muka bermasalah ja, senyum pon susah, dahi berkerut ja, duduk menyendiri kat satu sudut, senyap ja, tunduk ja dia...kita dah tahu dah dia bermasalah"
"Kadang-kadang kita tengok seseorang tu macam tak leh nak duduk diam, kehulu kehilir, pastu dok dekat satu sudut tunduk dan...trus menangis, mata dia merah berair, hidung dia merah berhingus, ada bunyi dari mulut dia....dia nangis lah...pastu kat tangan dia ada tisu/sapu tangan tok lap air mata/hingus dia..."
Macam2 kan jenis orang yang bermasalah ni...kalau aku, aku tak suka masalah tu berpanjangan...tk kisah lah dari sudut apa pun...Family ka, bercinta ka, berkawan ka, berkerja ka...memang aku tak akan dok diam..asyik nak pikir ja...kalau aku boleh nangis aku nangis lah...nak2 plak masalah yang betol2 menyentoh ati aku..memang aku akan menangis...selagi masalah tu tak selesai..selagi itu aku akan hadapkan masalah itu...huhh!!(keluhan hebat daripada orang yang sedang dilanda masalah)...untuk kali ini masalah aku tidak dapat untuk aku cakap kan jenis yang macam mana..sebab masalah ni datang berpanjangan dan berulang2...nak menangis pon bukan boleh nak selesaikan masalah..tp aku sudah menitiskan 2 titis air mata..setitis mata belah kanan dan setitis mata belah kiri..eh air mata pon boleh kira kan..hehehe...:-)....saat aku menaip dan terhenti ni jam telah menunjukkan pukul 5....so aku nak punchkad balik lah...moga aku mendapat kedamaian di rumah....DAMAI ka aku duduk dirumah bisu itu???...kahakahakahakah...mendamaikan diri sendiri...ok sekian saja untuk kali ini...damaikan hati....assalamualaikum....(skema siut)...

1 ulasan:

  1. hey la kawan.. mengapa kamu pndam saja masalah itu. talk 2 me, release dat sad feeling...

    BalasPadam