Isnin, 23 Ogos 2010

Jumaat, SABTU, AHAD, ISNIN...yang menjengkelkan....

::JUMAAT::
4.15 pm :- Start engine kereta...terus ja balik Seremban....

5.15 pm : arived at Seremban...Terus g Bazar....."Bazar Ramadan Ampangan"...Dari jauh dah dengar sora memanggil..""Bang soya bang, soya panas ada, sejuk pon ada..sebungkus RM 2""...ish2...my BF upenyer.patut lah macam kenal ja suara tu..cian dia...keja siang malam cr duit...hahaha...duit nk kwin....(Choii...sje ja bagi ayat pancing nak sedapkan hati aku)huhu...Tolong dia niaga...hehehehe...(kekasih sehidup semati lah katakan)...geli jek kan...kalau u'all nak muntah...sila muntah sekarang ok...
tapi kan seronok taw niaga kat bazar ni...macam2 kita jumpa..berbagai ragam orang2...kawan2 lame tk jumpa pon mesti jumpa...aloh macam 'Jejak Kasih' lah...jmpa ja mcam org giler menjerit...salam sana sini...peluk sana sini, cium sana sini...ish2...manusia2....belum sentuh bab pakaian lagi...ishh...kalau dok kat bazar tu kena puasa dari segala segi...bukan jer menahan lapar dan dahaga ja...tp kena puasa pandangan ni...skit ja mata ni...dah tertera mereka dikalangan yang seagama dengan kita...aku yang pompuan ni plak malu....
Bila dapat customer yang datang kat kita senyum, muka ceria, peramah tu OK sesangat...kita pon sebagai peniaga senang hati jgk nk layan...tapi kalau customer tu muka seyes ja macam "Bull Dog" (bukan nak samakan dgn anjing Ok, kena paham disini) aku pon takut nak layan....
Bila time tolong my BF niaga ni kan...aku suka dok bekas duit dia tu...berdiri tegak ja macam orang tengah berkawat tu...tegak ja...BF slalu kacau...dia kata memang kena bagi sikit 'Space" tok aku dok kat situ...smpai Pak ngah dia (Pak cik dia yg tlong dia meniaga) kata aku ni "Menteri Kewangan'" dia...hahahahaha...aku bukan nak duit dia k...tp mmg port aku kat situ...org bagi duit aku bagi baki dia..hahahaha...'that my funtion'..hahahahaha.....dah lame dh tk buka puasa ngn dia..sjak kt berpuasa ni baru ja sekali buka puasa ngn dia...kt Bazar tu ja...best oo...heheheh

7.00 pm : balik rumah terus sebab mak dah tunggu...mak buka puasa sorang2..ayah keja..so aku lah peneman dia....buka posa 2 orang..mak kalau dok 1 meja dengan dia mesti ada ja cerita terbaru dari dia......

8.00 pm : pas ja buka puasa lepak2 ngn mak smbil tengok berita....borak2 pasal kuih raye yang mak jual tu...bincang keperluan lain lagi....

9.00 pm : Keluar dengan mak...pergi Dataran Senawang cari balang kuih....pusing 2 3 kali tk jumpa...so bawak mak jalan-jalan kat Bazar malam tu pulak...huh!!...ramai nyer orang jgn ckap lah...4 5 kali round cari parking...dapat tu memang dapat..tp jauh nyer..kcian kat mak kena jalan jauh...g servey barang2 dgn harga ja...tk beli apa2 pon...lg pon tk da duit nk beli...gaji tk masuk lagi...(jujur giler aku cakap cm ni)...

10.30 pm :- Balik...itupon aku yang ajak mak balik...kalau tk dia nk round lagi tk bawah tu...aku dh tk larat dah...beso bebeno tempat nyer...

11.00 - 4.45 a.m :- Jangan tanya k aku wat aper...zzzzzzzz......

::SABTU::
4.45 am :- Bangun sahur...pas sahur lepak2 ngan adik aku...dia dok cerita tntg cerita 'Nur Kasih' tu...Bujang, kakak ko ni dah katam 2 3 kali dah tengok 'Nur Kasih' nie...makan rambutan ngn buah langsat...ni tanam sendiri k...heheheheh

6.00 am :- Sambung tido...perut ni kenyang giler ni...tp mata ni ngantok..Penat semalam tak abeh lagi...

9.00 am :- Bangun...tgk ayah ada...dripada kena sound kang baik bangun cpt...tgk hnset...tk da msej pon dr BF,.....sedih giler...tp kena paham...dia buzy.....tme tok dia rehat pgi2 cm ni...kompom dia tengah tido skrg ni...(aku dh tbayang cm na dia tido ni, jahatnyer aku..)...

10.00 - 3.00 am/pm :- paking kuih...mak buat kuih...aku blik ni paking kuih ja...huh...seb baik puasa...bau aroma kuih raya ni membuatkan perut ku terasa lapar...tp kena bersabar...menahan diri daripada lapar dan dahaga...tp bl bau kuih tu...idong ni tk leh tahan dah....

3.00-7.00 pm :- Siap2 nk g bazar..tngah siap2 si BF msg..."tak datang Ampangan ka ri ni????...huh ingt jgk ko kt aku kan...heheheh.Aku pon balas...bg ayat baik ckt...hehehe...biar dia ilang penat tu bl dpt msg aku..hahahaha...(ayat skema giler...) smpai kt tapak BF niaga...Jiran sebelah tapak BF dh usik2 dah...aku wat tk thu ja...lepak dengan BF...tolong dia niaga...jumpa pak ngah leh borak2...pak ngah kan Sportrim..eh salah sporting....si BF dr tadi dok bahan kan aku...xth kenapa tah...rindu kot tu...sbr ja ummi...dugaan bulan puasa ni....

7.00 pm :- buka puasa kt umh mlm ni...mak sorg lagi sb ayah kerja...ps buka BF msg ajk keluar malam ni...aku????...ON jer...

9.30 pm :- Pas jemput BF trus ja g Benteng kat ampgan.dlm kereta aku kena ceramah dgn dia..sb aku lambt ambik dia..dia nk g bank lah apa lah...mn lah aku th....Pergi tapak bazar yang sma..cm malam dia btkar org jual brg2 keperluan spt pakaian n macam2 lgi lah...ha ya aku salud giler ngn BF aku ni malam2 dia niaga seluar jeans...ngn member dia...so aku lepak lah skali ngn bini member dia tu...seb baik kenal..hahahahaha...syok jgk lepak kt bzar cm ni...tp aku tk slesa sgt..kwn2 BF aku rmai dtg lepak...aku tk leh nk 'IN' lah ngn member dia ja...lain lah cara diaorg...aku kan lembut diaorg kasar..ckap pon sebatu leh dengar..tapi tak pa...janji aku epy...walaupun mod aku kurang sikit malam tu sb kena ceramah dlam kereta td....

TQ Bf bg kt ni...hehehehehe

10.30-12.00 am :- Jalan-jalan kat bazar tu...pas tu g kedai makan kawan dia...aku on jer...wlaupon aku tk mkn...dia ja yang mkn...sb dia tk mkn lgi....aku leh ja 'in' ngn kwan dia ni...Epul n musa...dah slalu jgk aku dtg lepak mkan kat kedai ni...diaorg pn ok...wlaupon epul tu jenis batu api jgk....hehehe...layan jer...

12.30 am :- smapi umh ......apa tunggu lagi....ZZZZZZzzzzzz

::AHAD::
4.30 am :- Shur mcm biasa lah...tp beza kt umh ni mak dah siap semua dah...aku bngun mkn jer...tp klu dok umh KL aku bngun masak sume...pastu mkan....

9.00 - 4.30 pm : Packing kuih........

4.30-7.00 pm :- aku g butik ambik baju yang oder tu...pilih bju yg pling cntik diantara yang cantik ni memang susah sikit...lama jgk aku kt butik tu...pas pilih baju pilih tudung pulak....urmmm...banyak keja aku...pastu g kedai hardware yang BF slalu g beli barang niaga dia tu...beli balang kuih..banyak giler bl balang tu...penuh blakang kereta...pastu g Family Stor beli tepung kuih yang dah abeh tu...emak buli aku.....n last skali g ambk baju dah siap kat taylor baju aku tu...baju raya ok...dh siap dah...syok nyer baju aku dh siap....nk bwk blik KL sb nk jahit manik kat baju tu..hhehehehe...aku sukeeeerrrrrr.....

8.00-12.00 a.m :- pas berbuka kat rumah...ngn ayah dengan adik..lepak depan tv makan rambutan...borak2 ngn ayah sume...jiran plak datang borak sekali...BF col aku nk mtk tolong besok...(hey esok aku keja 1/2 ari k...msk lmbt ckt sb nk uruskan hal adik ngn mak aku) BF sory k sb ptg tadi tk sempat nk g bazar...BF jgn rindu sayer k..hehehehe...pastu aku tidoooo....

::ISNIN::
Lepas setel hal yang berkaitan...aku blik KL sb nk keja...inilah perkara yang malas sekali bl nk blik KL ni...Riisnin ni aku senstif btl lah...tk suka....bl lah nk ari jumaat blik...BF aku rindu kamu......


Nota tangan : tengok lah muka ketat BF aku...hhahahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan